Åkning i Funäsdalen

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
49
Uppsala
Jag har blivit medbjuden på en skoterweekend i Funäsdalen!
Har jag förstått rätt om jag tror att man åker runt, runt, runt på pistade leder?
Kommer jag ruttna totalt om jag åker dit med min Friirajd med 36" framvagn?
 

milkmansracing

Välkänd medlem
14 feb 2010
280
0
16
hudiksvall
styr kurs mot gröndalen så trivs du bättre :) nädå tycker man om leder med mycket krön, kurvor o bra leder så trivs man. det gör iaf jag :) men dock ingen friirajd
 

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
jag har stuga där uppe och brukar va där uppe lite då och då!
Som du säger är de mkt led åkning på oftast bra leder men de finns mkt bra ställa att vika av på också!
Det är ju förbjudet men finns något eller några friåkningsområden som är helt ok om man inte är där i slutet av säsongen när de är sönderkört överallt!
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Någon som varit runt i funäsfjällen nyligen bruksvallarna,ramund,ljungdalen,messlingen..vart är det mest snö?
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Någon som varit runt i funäsfjällen nyligen bruksvallarna,ramund,ljungdalen,messlingen..vart är det mest snö?
Var där v.3 och nötte 38mil på min freeride 146" och det gick hur fint som helst. Ramund-Funäs hade mest snödjup.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Kan flika in och säga att det är kallt så in i helvete i alla dessa dalar.
-32 igår bitti.
Men lite snö finns det ju här och var.
 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Drar upp den här tråden igen :)

Åker upp till hamra på lördag och stannar en vecka.
Hur är det med snö och hur är lederna där uppe?
Hur ser det ut i hamra, nere i funäsbyn och på fjället?

Vi åker inte upp för just skoteråkning men alltid trevligt att kunna lufta grejerna lite när man ändå är i fjällen.
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Bra att ni inte åker upp enbart för skoteråkning...kan jag ju säga :p ;)

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Äre så illa i Härjedalen i slutet på Mars? Isåfall är jag inte missnöjd att pärlan hänger i taket för en helgenomgång istället för att följa med mig till Storhogna på påsk.
 

FreeriderRossi92

Välkänd medlem
24 maj 2010
410
0
16
32
Sandviken/Torsby
Äre så illa i Härjedalen i slutet på Mars? Isåfall är jag inte missnöjd att pärlan hänger i taket för en helgenomgång istället för att följa med mig till Storhogna på påsk.
Det brukar vara bra i vanliga fall, men med tanke på den extremt dåliga vinter vi haft i år och värmeböljan som varit den senaste tiden så har det tagit hårt på snön.
I Lofsdalen var det 2-3 dm ungefär och riktigt dåligt med snö i lederna enligt några vänner som är där nu...