åkning i östersundsområdet, nåt bra tips?

deepowder

Välkänd medlem
23 feb 2010
142
0
6
östersund
tjena, tänkte höra om någon bra åkning runt östersund, kan såklart vara en bit utanför men bara man kan ta sig dit härifrån då. nån med några härliga tips, ska åka i helgen och självklart så får den som känner för det hänga på!

tack på förhand! :)
 

deepowder

Välkänd medlem
23 feb 2010
142
0
6
östersund
tackar, vet du några flera ställen? hur tar man sig dit då? :hmmmm:
svartsjöarna alltså, eftersom jag äger en stuga i singsjön redan och åkningen där är absolut under all kritik!! hehe:hahaha:
 

henkee1

Semi PRO sledder
13 feb 2010
53
0
0
Östersund
från singsjön till svartsjöarna åker du bara mot brunflo sen åker du rakt över sjön mot marieby. efter de minns jag inte. men de är inte så svårt att hitta:)
 

deepowder

Välkänd medlem
23 feb 2010
142
0
6
östersund
okej tackar, lust att hänga med i helgen???:hello:
känns dock som de inte är något allternativ, utan jag vill ha flera tips av andra så vi kan åka ett gäng! :blink1:
 

Nelmlund

Välkänd medlem
4 jan 2009
358
0
16
Östersund
om du vill komma till svartsjöarna så kör: 1-2km vänster om vallsundsbron ( om man kollar från stan) så går det en led från sjön upp till svartsjöarna som heter namns leden. Det är en röd gammal lada alldeles till höger om uppfarten till leden från sjön.

Först kommer du att komma ut i brattåsen, ungefär vid masten. därifrån så fortsätter leden upp till svartsjöarna, det blir skyltat efter man passerat brattåsen.
 

deepowder

Välkänd medlem
23 feb 2010
142
0
6
östersund
tack så mycket, hur är åkningen där uppe då? mycket friåkning och så?
då blir det troligtvis en tur dit under helgen, men som sagt, mycket friåkning?
 

deepowder

Välkänd medlem
23 feb 2010
142
0
6
östersund
f*n va härligt, synd bara att det är lite för lite snö för det än :( men det är alltså omkring sjön du menar att dom möjligheterna finns?
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
f*n va härligt, synd bara att det är lite för lite snö för det än :( men det är alltså omkring sjön du menar att dom möjligheterna finns?
Ja det finns 3 sjöar där uppe men om du kommer leden från storsjön så finns det en del myrar innan du kommer fram till första sjön. Väl där åker du ca 75-100m efter höger kant sen viker du av höger där har du en myr som borde räcka ett tag:) Men som du säger kunde det vara lite mera snö, när jag var upp för ca 3veckor sedan fanns inget botten så man fick ju en o annan tuv känning men nu kanske det är bättre för det har ju kommit mer snö.
 

deepowder

Välkänd medlem
23 feb 2010
142
0
6
östersund
tack för tipsen, ja de borde ju nästan vara en riktig botten nu får man hoppas! en dm till, börjar ju arta sig de här nu ;)