Jag märkte att jag har en TIKKA cylinder och en vanlig . Skotern är för tillfället isärplockad (köpt så)
Jag fick med en bla en skuren cylinder och den är TIKKA. Jag har hornat ur den det mesta (Se bild) Den såg förjävlig ut innan men nu är det bara lite jack kvar på den. (Kolven hade smält i cylindern) och pyttelite smält kolv i den.
Men nu kommer frågan
Kan man köra med en Tikka och en orginal cylinder . (det är en gammal skoter 91)
Eller ska jag byta till den skurna som är hornad nu med ett litet jack i. då har jag 2 lika iaf men den ena är lite skadad.
Jag vet att det bästa är att borra och köpa överdimentions kolvar men det blir för mycket pengar på en gammal AC prowler 91 För skotern är inte mycket värd.
Extra fråga
Ska jag plana topparna eftersom den har värmenypt ?? eller kan man se om den är sne med bara ögat?
Jag fick med en bla en skuren cylinder och den är TIKKA. Jag har hornat ur den det mesta (Se bild) Den såg förjävlig ut innan men nu är det bara lite jack kvar på den. (Kolven hade smält i cylindern) och pyttelite smält kolv i den.
Men nu kommer frågan
Kan man köra med en Tikka och en orginal cylinder . (det är en gammal skoter 91)
Eller ska jag byta till den skurna som är hornad nu med ett litet jack i. då har jag 2 lika iaf men den ena är lite skadad.
Jag vet att det bästa är att borra och köpa överdimentions kolvar men det blir för mycket pengar på en gammal AC prowler 91 För skotern är inte mycket värd.
Extra fråga
Ska jag plana topparna eftersom den har värmenypt ?? eller kan man se om den är sne med bara ögat?