1000cc *Tändkil*

thunder 1000

Medlem
5 dec 2006
14
0
1
björksele
har nyss provat en sån på min 99a,fick jämnare gång på motorn och rappare+ dom saknade 10hk.99an har bara 162hk std pga byte tändning.därför kom denna tändkil som flyttar svänghjulet 2,5 grad dvs mer förtändning.finns hos bengans motor tog 2 dagar att få min skickad.passa samtidigt på att byta vattenpumps tätningarna också på samma gång
 

Harmon

Medlem
21 nov 2006
40
0
1
Västerbotten
Tjena.. ja kanske skulle vara idé då att byta ja snackade med bengan om detta å det fanns visst mot 4 graderskilar nu med... sedan snackade ja med Ja .. Hmm SO Larssons maskin dom sa det att .. haha ja byt du om du vill byta kolvar ofta hohoho.. ger ingen effekt ja kankse 2-3hk... bla bla.. lixom får det finnas sådana försäljare....

Men funkar dom så bra som du säger så e det ju ett Klipp verkligen ...
 

thunder 1000

Medlem
5 dec 2006
14
0
1
björksele
problemet som vi hade när vi inte har tändkil är att motorn går varmare och svalare pipor mycket större risk för ras.fördelen med förtänd motor är att du får svalare motor varmare pipor.därav mer effekt
 

Harmon

Medlem
21 nov 2006
40
0
1
Västerbotten
Jo på tal om pipor det märks tydligt tycker jag att det e betydligt sämmre effekt då den inte e varm så att säga..... efter några kilometer går den hårt iaf den jag har en Pantera... och en fetare lyxkryssare får man leta efter å jag tror att ingen tar den i prestanda.....:cool:
 

Harmon

Medlem
21 nov 2006
40
0
1
Västerbotten
Ja jo var väl nå sådant aj menade.. fast kilometer e kanske fel sagt Oxå men iaf inte första stunden har juj int elust att klämma i med kall motor heller...

mvh