121" IQ Tunnel Bag -08 på en -07a

Hence84

Välkänd medlem
25 sept 2011
408
2
16
Luleå
Hej, har egentligen flera frågor kring det här.
Har givetvis sökt båda här på forumet samt på google utan att egentligen hitta några svar.

Det jag funderar allra ödmjukast över är:
1. Går det att montera 121" Tunnel Bagen på en 07a om man flyttar på baklampan?
2. Är väskan något vadderad?
3. Planen är att ha en normalstor systemkamera i den, kommer den få plats?
4. ska man kombinera underseat bagen med tunnelbagen, eller ingår underseaten i dealen?
5. Tror ni kameran överlever i en tunnelbag?

Länkar till de produkter jag menar:
Tunnel bag:
http://www.purepolaris.com/en-us/Snowmobile/Pages/Detail.aspx?ItemID=2876333(PolarisPGACatalog)&prevfitment="inmeta:Models~Snowmobile+2008+700+Dragon+IQ"

Underseat Bag:
http://www.purepartspolaris.com/eshopprod_cat_7725_product_1203651.htm

Tack på förhand för svar, och förlåt till er som slösade flera minuter här i onödan, det är minuter jag tyvärr aldrig kommer kunna ge tillbaks, ett simpelt förlåt är allt jag kan göra. :)
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Ja det går att sätta dit tunnelväskan om man flyttar ner lampan. Jag ska flytta ner lampan själv. Köpte
-08 plasten, kostade nån hundring. Sen är det samma lampa (enligt orginalnr,) som man flyttar ner.
Polaren köpte en IQ igår som lampan var nerflyttad till tunneln å det satt en underseat väska på.
Att tänka på är att bakre kylaren sitter där bak så tunnelväskan blir varm. Kameran får du väl skydda med en trasa/handuk om den ska skramla runt där bak.
 

Hence84

Välkänd medlem
25 sept 2011
408
2
16
Luleå
Ja det går att sätta dit tunnelväskan om man flyttar ner lampan. Jag ska flytta ner lampan själv. Köpte
-08 plasten, kostade nån hundring. Sen är det samma lampa (enligt orginalnr,) som man flyttar ner.
Polaren köpte en IQ igår som lampan var nerflyttad till tunneln å det satt en underseat väska på.
Att tänka på är att bakre kylaren sitter där bak så tunnelväskan blir varm. Kameran får du väl skydda med en trasa/handuk om den ska skramla runt där bak.
Tack för svaret!

Jag hade tänkt sätta dit någon liggunderlagskonstruktion så den inte far och kring nånting och är ordentligt dämpad.
Då tar jag och beställer dom två väskorna nu :)