12v uttag Nytro + Phazer

Micke_S

Medlem
14 feb 2005
48
0
1
Hej!

Funderar på att installera uttag på skotrarna. Men 738:- känns ju lite saftig för ett uttag?!? Är de någon som monterat nått annat än original fast i avsett hål givetvis?

Med vänlig hälsning Micke som hellre lägger 738:-x2 på soppa.:bigsmile:
 

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Ja. Det är busenkelt. Köp du det billigaste från någon av lågprisfirmorna och några kabelskor. Köpte mitt för 39:90 på Meca för ett antal år sedan. Fungerar felfritt. Sedan kan jag rekommendera att lägga lite stålar på en bra usb-adapter till uttaget då dessa inte tål snö så bra. Finns en liten variant på OK som fungerat bra och som kan ge två olika ampertal, men den kostade nog typ 300 spänn.
 

Micke_S

Medlem
14 feb 2005
48
0
1
Tack för snabba svar! På mina maskiner ska de va fördraget för 12v uttag vad jag har förstått. Hur har ni kopplat? Direkt till batteriet eller klippt kablar?
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Jag kopplade direkt på batteriet för att kunna ladda tex. Telefon med skotern avstängd och för att gps:en inte ska stänga av direkt jag stannar och sen börja söka sateliter när man startar igen (har typ en bil gps med dåligt internbatteri).
Är inte säker men tror att usb adaptern/usb uttag drar ström hela tiden så lämna den inte i om du har konstantström till uttaget.
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Jag kopplade direkt på batteriet för att kunna ladda tex. Telefon med skotern avstängd och för att gps:en inte ska stänga av direkt jag stannar och sen börja söka sateliter när man startar igen (har typ en bil gps med dåligt internbatteri).
Är inte säker men tror att usb adaptern/usb uttag drar ström hela tiden så lämna den inte i om du har konstantström till uttaget.
Jorde precis likadant av typ samma anledning, blir ju många korta stopp så då är det skönt med konstant ström. Kom bara ihåg att hänga en säkring i början på plus, om ja inte minns helt fel tror jag att jag satte plus på startreläet, blev snyggast så och då slipper man extrakablar när man vill loss med batteriet
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå

Micke_S

Medlem
14 feb 2005
48
0
1
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/12-Volt/Cigarettandaruttag-2000016434/

Den har jag. Den rektangulära plattan har jag inte monterat(den är lös).
Monterade också min på startrelät med en säkring nära ringkabelskon. (Ta rätt pol annars har du bara ström när startmotorn snurrar ☺ )
Skrev direkt på batteriet ovan men det har jag ju bak i tanken.. men det är kabeln som kommer från batteriet till startrelät.
Passade den "bult on"? Hålet va lagom stort?