ja som topic antyder.
ska köpa ny skoter inför nästa sessong.
kör nu en 153 m8 med 64mm challenger extreme.
tycker ledegenskaperna duger.
lössnö funkar också sålänge man kan hålla lite fart.
så länge jag har möjlighet så kör jag lössnö.för det mesta är ledkörningen bara ett sätt att transportera mig till ställena vi ska till.
anledningen att jag är sugen på en 163a är så klart lössnö egenskaperna.
det är i den tekniska körningen när det är som mest snö jag vill ha längre skoter. vill kunna släppa gasen och passera ett hinder för att sen fortsätta uppåt, och inte behöva vända för att slippa lyfta i skotern.
jag är relativt tung.115 kg. har fått för mig att jag behöver mer matta för att ha samma "chanser" som mina 30-40 kg lättare kompisar.
det är nya summiten jag kollar på.
jag har ju vikten för att få den dit jag vill men är det mer nackdelar än fördelar i övrigt måntro?
blir dom mycket känsligare i chassie och boggie än 154an?
jobbigare dom gångerna man kör efter led?
ska köpa ny skoter inför nästa sessong.
kör nu en 153 m8 med 64mm challenger extreme.
tycker ledegenskaperna duger.
lössnö funkar också sålänge man kan hålla lite fart.
så länge jag har möjlighet så kör jag lössnö.för det mesta är ledkörningen bara ett sätt att transportera mig till ställena vi ska till.
anledningen att jag är sugen på en 163a är så klart lössnö egenskaperna.
det är i den tekniska körningen när det är som mest snö jag vill ha längre skoter. vill kunna släppa gasen och passera ett hinder för att sen fortsätta uppåt, och inte behöva vända för att slippa lyfta i skotern.
jag är relativt tung.115 kg. har fått för mig att jag behöver mer matta för att ha samma "chanser" som mina 30-40 kg lättare kompisar.
det är nya summiten jag kollar på.
jag har ju vikten för att få den dit jag vill men är det mer nackdelar än fördelar i övrigt måntro?
blir dom mycket känsligare i chassie och boggie än 154an?
jobbigare dom gångerna man kör efter led?