2 pers. till som klarar backflip.

R

Robin

Manen med IQ är en norsk vid namn Alexander nordgaard, la 15 flippar under helgen.
Svensken Nicko klarade också att lägga det 1 gång av 4 försök med sin räv.

I förra helgen var lite folk från 2jump, ruffriders även för att prova.
Jerry Jonsson från 2jump klarade flippa ochTomas Nordstöm från RR landade inte riktigt och fick en fraktur i ena benet.

mer finns att läsa på www.system-1.se
 

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
Har hört att någon testade med en snowhawk också men det gick inge vidare... Stämmer detta?
 
R

Robin

japp, testade men gick inte så bra:p Han som gjorde de tyckte att de var lika å testa en gång iaf innan han säljer maskien haha :D
 
R

Robin

nån från ugr pite hade väll också provat lr?
jo men vet inte vem.

Föresten sägs de att nicko är första svensken att lägga backflip från ramp :D (inget jag kan bekräfta men snacket går om de...)
 

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
jo men vet inte vem.

Föresten sägs de att nicko är första svensken att lägga backflip från ramp :D (inget jag kan bekräfta men snacket går om de...)
ojda....inte för att låtar nedlåtande eller så..men är det nå häftigt? att vara först att gjort flipp i ramp...borde föresten inte de bara bli lättare då man lättare kan välja lutning på hoppet å så...

nä nått som är coolt det är vad karl johansson gjorde (å att han kommer härifrån gör det ju ännu coolare :p ), tog backflipen på första försöket (å först i europa tror jag att han va också) å sen tog han de med cross på sommaren. men de va ju längesen nu så...
 

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
ojda....inte för att låtar nedlåtande eller så..men är det nå häftigt? att vara först att gjort flipp i ramp...borde föresten inte de bara bli lättare då man lättare kan välja lutning på hoppet å så...

nä nått som är coolt det är vad karl johansson gjorde (å att han kommer härifrån gör det ju ännu coolare :p ), tog backflipen på första försöket (å först i europa tror jag att han va också) å sen tog han de med cross på sommaren. men de va ju längesen nu så...
Nog är det häftigt, speciellt med tanke på att det var första gången han körde i ramp.
 

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
det var gode coolt att norsken satte b-flip 15 gånger på en helg!!! svensken var inte heller dålig som vågade hålla sig kvar så länge!! det är gode nicce




DRIVE COUGAR "PEOPLE" :D
 

Häggroth

Välkänd medlem
1 aug 2004
188
0
6
41
Kiruna
www.system-1.se
Tomas Nordström, Jerry Jonsson och "Holma" Försökte backflip helgen efter. Nicko Blind satte den 11 ggr cleant under den helgen, Jerry tror jag gjorde en 5-6st.. Norrah flippade runt 2 ggr, men lyckades inte sitta kvar på skotern helt hundra och sista försöket så stukade han foten och fick även en spricka i den. Holma spräckte kylaren efter 3 försöket..

PT som försökte flippa höken hade lite fel taktik i ett väldigt fel hopp så det var aldrig nära, men väldigt underhållande :)
håll utkik efter säsongen då det kommer en amatörskoterfilm, som troligen kommer inhålla rätt sjuka saker :)