2005 m7 startar ej

7 jan 2022
37
0
6
18
Sverige
Hej har en m7 som stått ute nu när de vart mot 35 minus, var plus igår å skulle starta den så gick den 5 sen ungefär å tvärdog å nj vägrar den starta oavsett hur mycket jag ens drar har ingen idé alls va de kan vara någon som har nån aning?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Kan ha surat ner stiften så ta lös dem och kolla om de är blöta kolla gnistan också. Om de är blöt av soppa så värm dem med gasollåga så mycket du törs utan att bygeln blir röd , värm högt upp på gängan tills du inte kan hålla i stiftet i porslinet utan handskar då är de klart. Om du har startgas/eller rödsprity bräckled så blås på det och blås stiftet helst med tryckluft och avsluta med eldning. Innan du skruvar i stiften så slå av tändnibngen och håll full gas samtidigt som du drar 20 drag. Om du har oflax kan du bli tvunge n köpa nya stift.Även om de ger gnista så kan de va sok semisläckta!
Om inte de felet så kolla alla elkomponeter typ dödare tändningslås dödmansgrepp mm. Kolla även om den ens får gnista. De kan va bränslepumpen som lagt av också och då ska stiften va torra och den ska starta på en sup soppa eller startgas alt bräcklen funkar också som starthjäp. Häll iså fall i 2 matyskedar soppa i cylindrana och håll olite gas när du provstartar fölr den kommer gå surt om den startar då.
 
7 jan 2022
37
0
6
18
Sverige
Kan ha surat ner stiften så ta lös dem och kolla om de är blöta kolla gnistan också. Om de är blöt av soppa så värm dem med gasollåga så mycket du törs utan att bygeln blir röd , värm högt upp på gängan tills du inte kan hålla i stiftet i porslinet utan handskar då är de klart. Om du har startgas/eller rödsprity bräckled så blås på det och blås stiftet helst med tryckluft och avsluta med eldning. Innan du skruvar i stiften så slå av tändnibngen och håll full gas samtidigt som du drar 20 drag. Om du har oflax kan du bli tvunge n köpa nya stift.Även om de ger gnista så kan de va sok semisläckta!
Om inte de felet så kolla alla elkomponeter typ dödare tändningslås dödmansgrepp mm. Kolla även om den ens får gnista. De kan va bränslepumpen som lagt av också och då ska stiften va torra och den ska starta på en sup soppa eller startgas alt bräcklen funkar också som starthjäp. Häll iså fall i 2 matyskedar soppa i cylindrana och håll olite gas när du provstartar fölr den kommer gå surt om den startar då.
Hittade felet, primären fastnade för ett tag sen. Kollade om den hade släppt å verkade så men de har den inte, så ska av med iaf kronan å fjäder å se om jag kan lösa de på plats eller om jag måste köpa en Avdragare


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Kanon men du kan köpa bara en vanlig skruv och köra med vattenmetoden de är billigare och bättre än avdragare. Man viker bara upp maskinen på sidan och häller i vatten på med mycket gängtejp på skruven och drar in så lossnar skiten. Men de tar ett tag att lära sig hur mycket gängtejp som behöbvs för de är de svåraste, lägg på 3ggr mer än du tror är ett tips. Ännu lättare är att hälla i vatten utomhus om de är minusgrader för då behövs ingen gängtejp isen tätar gängan. Men de tar i regel en hel natt/dag ber på hur kallt det är innan den smäller lös.Du hittar bultstorlek och vilken gänga skruven ska ha om du kollar in typ Rinab och skoterdelens avdragare för de uppger måtten och gängstigningen.