2009 m8 vs m8Snopro?

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Ja, jag har sökt men hittar ingen konkret fakta på hur dom känns osv. snowmobile.com påstod att snopron är 22pounds lättare än vanliga m8an? Lät mycket det... Hur mycket skiljer det på stötdämperiet? Är snopron mycket hårdare? Skall köras ospårat men är trevligt om det går åka led också. Väger 94pannor.
Originaldynan måste ju väck om det blir en "vanlig" Boss eller 10an är så mycket snyggare och måste fungera mycket bättre också!

Tackar för info!
 

yzrider_91

Aktiv medlem
29 jan 2012
58
0
1
sällsjö
har testat båda. har 10ans på min, går inte jämföra! så mycket skönare pga kort och hög! smidigt att slänga runt benen.

btw k-len. så är jag stolt ägare av din gamla m8 nu ! :)
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Aha, ingen som vet hur det är med stötdämperiet? Är dom tokmjuka bägge två kanske?
10ans dyna finns till bra peng på ebay såg jag. Den vanliga har teleskopstyret visst?
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
10 dyna är mjukare och mycket behagligare redan efter 5 minuters körande!
Men är inte alla maskiner som tagits in till Sverige sno-pro?
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
10 dyna är mjukare och mycket behagligare redan efter 5 minuters körande!
Men är inte alla maskiner som tagits in till Sverige sno-pro?
 

yzrider_91

Aktiv medlem
29 jan 2012
58
0
1
sällsjö
hur mjuk den är i dämpningen? somsagt så sitter det floatare på den org. går att ställa hårdeheten riktigt bra! beror ju iofs på hur mycket du väger!?
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Hmm, ja man kan ställa fjäderhårdheten med lufttryck ja. Men kompensera en mjuk schimsning med en stenhård fjäder blir inte bra. Dock bättre än inget :) Så hur fungerar det? Går det ha liiite fart efter led utan våldsamma genomslag? Väger 94 som sagt :)
 

yzrider_91

Aktiv medlem
29 jan 2012
58
0
1
sällsjö
har inte gett mig in i det så mycket, men väger strax över 80 och har aldrig problem ( de få ggr man åker led) man får inte glömma att det egentligen inte är en ledmaskin. men funkar dock väldigt bra till det.
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Ja någon ledräser är det inte direkt :p Men dom gånger man MÅSTE åka led är det bra om det inte är en alltför hemsk upplevelse.... Det bästa vore om man kunde åka ospårat jämt!