2010 års renegade 1200 vattenläckage å variatortips

rallymarkus

Välkänd medlem
4 dec 2004
162
0
6
jokkmokk/stockholm
Ja tjena efter att ha kört yamaha några år så blev det att testa en ski doo renegade 1200 (mkt pga dubbeldynsmöjligheten)

skotern har gått ca 530 mil och den verkar fukta glykol ibland, är det ett vanligt fel?
det verkar inte va kylarn iaf det har jag kollat v pump?

sen så ör det ett variatorkitt monterat men jag upplever att den rasslar en del från variatorn, måste man ha avdragare för att få isär den?

annars e jag sjukt nöjd med skotern går riktigt bra o upplevs mkt lättare än yamman..

bara synd att de inte e lite längre matta.

Med vänlig hälsning, markus
 

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
Kolla termostathuset efter läckage. Variator kan du ta bort med orginal bulten lindad med gängtejp och vatten. Kan vara slitna bussningar som låter
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Re: Sv: 2010 års renegade 1200 vattenläckage å variatortips

Troligen slitna glidklackar och oringarna har lämnat in. Blir skapligt rassel/skrammel då. Speciellt på tomgång.
 

rallymarkus

Välkänd medlem
4 dec 2004
162
0
6
jokkmokk/stockholm
brukar termostathusen spricka elr är det nån o ring som brukar läka?

ska kolla det där med variatorn tusen tack för tipsen, blir som alltid en liten genväg i mekandet :)
 

Blackadder

Medlem
13 jan 2013
18
1
3
Min läkte lite vatten vid den lilla oljekylaren framtill på motorn. Tydligen rätt vanligt. Fick det fixat på garantin, minns inte om dom bytte själva kylaren eller bara tätningen bakom men tätt blev det.

Rasslar lite i primären gör den också, men bara när den är kall. Annars helt problemfri i 500+ mil.

Tycker den tar sig fram riktigt bra med rätt inställd boggi, men en 144"-matta hade varit kul att prova...