Då ligger den ovanligt nära på era, en del har millimetrar och på dom blir det skillnad.På min maskin ligger den på 0,40 - 0,45mm med ny rem och då pressar jag ner bladmåttet mellan rem och skiva. Svärfar har en likadan maskin och hans är precis likadan som min så jag köper inte att skivan är för långt ut mot remmen..
600r etecDå ligger den ovanligt nära på era, en del har millimetrar och på dom blir det skillnad.
Vilken motor har ni i era?
Tveksamt, inte utan att byta en hel del annan plast också. "Fyrtaktarbuken" som Rangern har är bra mycket bredare bl.a.Någon som vet om man kan byta sidokåporna från en boondocker?
Tippigheten finns även i 49 ranger pro. Lång matta, relativt hög, smal spårvidd gör att man får ta det försiktigt i svängarna på led. Kränger ordentligt i svängarna. Dock är det ju positivt utanför led när man vill lägga ikull maskinen. Har kört föregående modell med 900 ace och bredare spårvidd plus asymmetriska skidor. Den är inte alls tippig på samma sätt men tråkigare.Är det som vissa ägare påstår att 49 PRO är sämre i snön pga någon ändring i boggi och att den är tippig?
I jämförelse till föregående modell av 49? (Funderar på att köpa en ny maskin igen)
Har bara ägt och kört en 2018 BD 850 RE 3700 i 220mil och var supernöjd med Radien chassiet men missnödd med att den var så tippig men trodde det berodde på kort matta och höjden av maskinen i kombination med dom 284kg med el-start som var problemet.
Är det som vissa ägare påstår att 49 PRO är sämre i snön pga någon ändring i boggi och att den är tippig?
I jämförelse till föregående modell av 49? (Funderar på att köpa en ny maskin igen)
Har bara ägt och kört en 2018 BD 850 RE 3700 i 220mil och var supernöjd med Radien chassiet men missnödd med att den var så tippig men trodde det berodde på kort matta och höjden av maskinen i kombination med dom 284kg med el-start som var problemet.
Drar upp Balataremmen !!!!!!!Är det som vissa ägare påstår att 49 PRO är sämre i snön pga någon ändring i boggi och att den är tippig?
I jämförelse till föregående modell av 49? (Funderar på att köpa en ny maskin igen)
Har bara ägt och kört en 2018 BD 850 RE 3700 i 220mil och var supernöjd med Radien chassiet men missnödd med att den var så tippig men trodde det berodde på kort matta och höjden av maskinen i kombination med dom 284kg med el-start som var problemet.
Vad har du satt för förspänning på centraldämparen då? Fick du efterspänna mattan?Drar upp Balataremmen !!!!!!!
Den skall stå näst längst upp, gjorde det på min å problemet med att balansera i snön var borta!
Gick även mycket bättre på leden efter justeringen..
Tredje klicket på dämparen...Vad har du satt för förspänning på centraldämparen då? Fick du efterspänna mattan?
Hur får du bästa flytet oppå snön genom att dra ihop boggin fram?Har min balata på det kortaste läget. Flyter helt klart bäst så i snön. Skulle vilja prova att korta den ytterligare 2cm men de får bli nästa vinter då de är riktigt lös snö. Sen skulle de väl inte göra nått om maskinen hade lite styvare fjädrar/ dämpare i framvagnen. Inte nu för lössnökörningen men stabiliteten på led
Min gör så ibland.Ok!
När man startar skotern visas ju hur många procent av brake in som kvarstår samtidigt som d.e.s.s. lampan blinkar 2 ggr samt 2 pip.
MEN, min gör även samma sak mest varje gång jag lägger ur backväxeln.. dvs startar om displayen, blinkar, piper, visar brake in.. Har inte upplevt detta på tidigare skotrar- nytt påfund eller mjukvarufel tro?