290 lång Eller Phanter lång

Lowgrein

Medlem
17 feb 2008
26
0
1
Sollefteå
Sitter o funderar på o köpa nån gamm aktiv och ha och tuffa runt på i snårskogen i vinter, står mellan Aktiv 290 lång (välldigt lätt och smidig)

Eller en Aktiv Phanter lång (Motorstarkare,längre matta, men tyngre)

Va tycker ni gott folk? gamla goda phanter lång, eller den ännu äldre 290 lång?:)
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
panter aktiv lätt. vi hade en sån och den gick fan aldrig sönder, körde in i en stubbe så den vart krokig och jävlig men gick endå och man körde aldrig fast me dom heller. så satsa på en aktiv panter 500cc tycker då jag iaf.
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
panther lång, utan tvekan, hade själv en 290 lång, som dessutom var förlängd lite ytterligare, och gillade inte alls nånting med den. nu kanske en icke förlängd är bättre, men jag gillade ingenting alls. går inte sitta på, man blir döv när man kör, orkar ingenting, och ett irriterande "moppe på steroider ljud" från enstånkan.

Hellre panther lång, piggare, man sitter aningen bättre och lite modernare.


kör själv en ockelbo 4500 som jag bara avgudar i skog och ospårat.
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
en till röst här för panter lång, den är absolut inte tung.
de e skotern jag lärde mig köra på, säger kanske inte så mkt, men jag har väldigt många timmar på den och tycker än idag att den är riktigt rolig att köra. Perfekt backup när skidoon rasar.. (man lär sig att uppskatta att de inte behövs 140+hk för att ha roligt)