Säkert många som skrivit om det förut, men tänkte se om jag kan få någon godtagbar förklaring, varför skulle XPS oljan vara magisk och nödvändig för en E-tec? Eller är det så man "safari" och lyssnar på BRP? Om man kör en skoter med garanti, visst köper om det skulle bli nekande pga olja, men samtidigt känns det som tramsig förklaring, vad är magiskt i XPS som tex inte finns i Yamalub, eller Polaris olja samt i andra helsyntetiska 2T-oljor? Självklart det omvända om vi tar Polaris som exempel, jag påstår att det endast är psykologiska effekter, vi ponerar att garantin är slut, vad vinner jag på att köra med XPS olja förutom en känsla av att göra rätt och betala dyrt?
Önskar alltså lite input av vettig karaktär, inte av typen "varför chansa med olja", frågan jag vill få besvarad är varför det skulle vara en chansning? Slår BRP ner på om du kör på färdigblandad aspen? Alltså folk som vet får kommentera det, gissa kan jag också, BRP vill tjäna pengar, där tror jag sanningen ligger, men att det går liga bra med annan olja. Om jag har fel, varför?
Önskar alltså lite input av vettig karaktär, inte av typen "varför chansa med olja", frågan jag vill få besvarad är varför det skulle vara en chansning? Slår BRP ner på om du kör på färdigblandad aspen? Alltså folk som vet får kommentera det, gissa kan jag också, BRP vill tjäna pengar, där tror jag sanningen ligger, men att det går liga bra med annan olja. Om jag har fel, varför?