32mm predator på SX 700

DanielF

Välkänd medlem
1 jan 2000
118
0
6
Kan någon tala om om det är möjligt att få in en 32 mm:s matta på en SX 700 -97 ??
Tar den i kylaren fram eller slår den i tunneln vid hård körning ?
Är det möjligt att överhuvudtaget få dit drivhjulen med 32mm kammar ???

Snälla svara nån som provat och vet vad du pratar om.

MVH: Daniel

alex_kult

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
32 m.m matta.

Testa att sätta en trä kloss på din nuvarande matta så att denna bli tilssamans med mattan 32 m.m hör och sen drar du runt och testar om den tar emot. Det är dock lite svårare och se om den tar emot när det vibrerar, men men.

DanielF

Välkänd medlem
1 jan 2000
118
0
6
Satte dit en Camoplast 9860 predator racing 32mm nov. -01. Har funkat bra nu i 3 år. Inte en kamm avsliten trots hård körning.
Har man kylarskydd på främre kylaren måste dock dessa bort om man skall få dit en 32:a.
Men det hade ju inte 97:eek:rna.

M_persson

Välkänd medlem
15 dec 2004
182
0
6
40
K-holm
*skaka liv i gammal tråd*
Funkar det med en 38mm på SX:en? Och hur mäter man sin nuvarande kamhöjd. Mäter man bara kammen eller mäter man kam + matta?
Tror jag har 32 på min nu.. Och det är bara kammen om jag minns rätt..

Motorbreath

Välkänd medlem
19 mar 2006
346
0
16
0923
*skaka liv i gammal tråd*
Funkar det med en 38mm på SX:en? Och hur mäter man sin nuvarande kamhöjd. Mäter man bara kammen eller mäter man kam + matta?
Tror jag har 32 på min nu.. Och det är bara kammen om jag minns rätt..
Det har suttit en 38mm matta på min innan jag köpte den så visst borde det funka.

MrT

Välkänd medlem
14 dec 2005
138
0
6
Uppsala
Jag hade 38mm på min gammla vmax. Jag var tvungen att ha den ganska hårt spänd för att den inte skulle rappa i höga farter, eller jag tror den tog i på översidan när det gick lite fortare. Men ha den skapligt spänd så går det bra.