36 tum framvagn på axys

tafflo

Välkänd medlem
19 okt 2008
202
1
18
Tänkte höra om att byta till 36 tum framvagn på min sks. Är ju en drive nu på att byta in din bef framvagn mot en 36a mot pristillägg. Ni som kör polaris, Byter ni alla till smalare framvagn?
Hade 90 cm i spårvidd på mi ranger 49 o de gillade ja. Kör inte så mycke skrå utan blir mest skogskörninng bland sly o fanskap.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Jag kommer inte byta iaf. Tycker den är extremt lätt å tippa ikull jämfört med gamla chassit. Samt får man känsligare "hävstång" om den är för smal.

Men är man 1.60 och väger 60kg kanske det behövs :)
 

tafflo

Välkänd medlem
19 okt 2008
202
1
18
Köpt min på xyz i hudiksvall. Kitet är från z-bros! Så de blir ju inte alu armar som de är orginal. Tycker de är lite kul att spåra så min lillebror med apexen kör fast skidorna mellan träna oxå ☺
Men är normalbyggd så just för att tippa kull den klarar ja nog.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Din original Polaris är inte mera svårtippad än Rangern med s36. Jag gick från en s36 BRP till en original Proride RMK och Polarisen är fortfarande enklare att få omkull.
 

Simpaaaa

Ny medlem
1 jan 2013
4
0
1
Boden
Jag körde då inte 36" på min pro ride för att den skulle va lättare att tippa omkull utan snarare som du nämner för att kunna ta mig mellan träden där det är som smalast :D ger ju lite mer valmöjligheter när det är tät skog :) jag säger då byt, du borde inte bli missnöjd :) beställt en 36" zbroz till min axys, fint ifall man råkar köra sönder också så har man original som reserv :)
 

tafflo

Välkänd medlem
19 okt 2008
202
1
18
[WQUOTE=Simpaaaa;587811]Jag körde då inte 36" på min pro ride för att den skulle va lättare att tippa omkull utan snarare som du nämner för att kunna ta mig mellan träden där det är som smalast :D ger ju lite mer valmöjligheter när det är tät skog :) jag säger då byt, du borde inte bli missnöjd :) beställt en 36" zbroz till min axys, fint ifall man råkar köra sönder också så har man original som reserv :)[/QUOTE]
ja ja är lite inne på de som säger, de negativa är ju att ja får lämna in originalframvagnen. vad kostar en 36a zbroz komplett att köpa till axysen? Kanske är vettigare att köpa en till så man har original kvar.
 

tafflo

Välkänd medlem
19 okt 2008
202
1
18
Kanon de! Då är de till at ta skotern som den är nu o köpa kit senare om man känner at de behövs.