4 takt

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
mil skrev:
Trist som f-n att slidsen bränns på en del Mountain-maskiner. Men på min Rage har jag inte haft några som helst problem
Sant .. Det är framför allt Mountain men även till viss del Venture modellerna .
Att det bränner är väl en sak men att man tyvärr måste fixa det helt själv utan nån support från Yamaha suger anser jag, man får lite känslan att Yamaha scandinavien tänker "Yippi ännu en maskin har vi sålt så nu skiter vi i den." nu är det väl inte riktigt sanningen men visst kan man fundera ibland.

Nåja jag har fixat min nu och då fungerar det riktigt bra sen, och då har man en mycket fin maskin som jag är hemskt nöjd med.
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Slides/4takt

Är detta med slides ett problem med Yamaha som man skall ta med försäljaren om man köper sig en ny snöklättrare?

Åker Summit nu men är toksugen på en blänkande Yamaha med 4takt och 51mm kammar.
Är jag dum som ev byter?
Sen är det bara det tråkiga kvar att man inte har några kompisar som vill åka när det kommer snö.
Kanske är dags för singelträffar för oss skoterälskare uppe i fjällen till vintern.
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Tycker du ska byta du kommer inte bli missnöjd jag lovar. Har inte haft nå problem med slides nötning och har kört 300mil. Men komihåg en gång 4takt = alltid 4takt:)
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
4takt

Är det Yama som gäller eller har nån erfarenhet av Arctic 660?

Kanske inte skall dra det här men det gäller ju 4takt =)
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
660T är väl ganska bra men den lider ganska mycket av turbo-lag då den har ganska lite hk utan turbo, dock så borde det gå att fixa med en bra överströmningsventil. Den känns dessutom mer framtung än RX1'an.