500 XC SP -00 - Tralingarmar

gandersson

Aktiv medlem
17 feb 2007
56
0
1
Någon som vet vart man kan hitta billiga begagnade/nya tralingarmar till en xc 500 sp- 00:a!?

Är pirat-armar bara skit eller duger dom till den här typen av maskin? Ska int ut på nån crossbana;)

Ps: Blocket, Skoterdelen, Skoterbutiken mfl har jag redan kollat men kom gärna med tips!

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Sv: Tralingarmar

Skulle kolla blocket m.m
om inte det skulle dyka upp något som passar, beställ då en pirat. I min tycko äro inte något problem om du nu vårdar din skoter normalt.

gandersson

Aktiv medlem
17 feb 2007
56
0
1

Ja inget fel på vårdandet, funderade bara om pirat-armarna håller nogorlunda "grundkvalite"?
Om dom håller/viker sej/ är sämre?
Mycket billigare är dom iaf..........

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn

Efter skoter typen har jag min egen fördom att du inte plågar den allt för mycket (?) Isånnafall, skulle jag själv ha valt pirat armarna om jag inte vill ligga på topp och vara värst med hoppen osv.

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå

De enda negativa ja har hört om pirat trailingarmar är att de kan vara för hållbara. De kanske låter urdumt, men tanken är ju att dom ska vika sej före chassiet, byter ju hellre trailingarm än chassie...
Dock så är de bara nåt ja hört, vet inte alls hur de egentligen är, har för mej olika åf sa olika saker, så gör som du vill.
Kan ju tillägga att jag köpte pirat av min åf som tyckte dom var ok, har sno pro på summiten
Hoppas ni blev nå klokare å att ja inte gjorde er mer förvirrade :D

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå

Kan nog stämma att piratarmarna är för bra, jag vet dom som lagat en krökt arm med förstärkningsmatrial efter konstens alla regler tills nästa smäll kom då var det bara att rikta ett ruskigt förvridet chassi men trailingarmen hände det inget med så kolla med Motorhuset.

gandersson

Aktiv medlem
17 feb 2007
56
0
1

Är en lite bula på ena, (rädd att den ska ge med sej) och den andra är väldigt lite böjd.
Kanske man kan ta å räta ut själv? Eller är de så att den då viker sej för minsta lilla igen?

Ja tror jag behöver båda (2 nya /fräsha beg) men är inte i akut behov av någon, får bli ett sommarprojekt å se över skotern!:)

Tack för svaren iaf!

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn

Visst räta ut själv, men lär inte bli jämförbart med sprillans nya.
Tror dom kommer vika sig ruskigt fort igen. Ring till några skoterskrotar och hör, kolla även blocket lite då & då, du kanske hinner gripa ett par billiga.