51 matta på IQ RR

stefanden

Välkänd medlem
21 feb 2011
204
0
16
Som rubriken lyder går det att få in en 51 matta i IQ tunneln med 9T nonslip? Ser ut som att det skulle finnas plats men vill bara ha det bekräftat så att det inte bara äter upp mattan när man väl får på den...

Mvh Stefan
 

stefanden

Välkänd medlem
21 feb 2011
204
0
16
Sedär ja då får det bli en beställning i dagarna här då =) Mycket porrigt åk må jag säga lär skotta på bra med den mattan =) vilken längd är det på den där? 345-365?
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Jess det är en äkta SE med 144" matta. Skottar på fruktansvärt mycket bättre iår med slakare attackvinkel och 36,5" framvagn.

 

stefanden

Välkänd medlem
21 feb 2011
204
0
16
Mkt mäktig skoter må jag säga =) Kan förstå att det skottar på bra =D Är mycket nöjd med min förövrigt grym skoter att köra, lite tungstyrd kanske men inget man tänker på så mycket =) Bättre än F7an i vilket fall som =P Det är alltså inte hela världen att typ slänga på en 51 matta nu under vintern med original hjulen och byta till non-slip i sommar? Det kuggar inte över eller så? Förövrigt tror ni denna mattan kommer att funka ok på IQn? http://www.stenmarksmaskin.se/38x307x508-p-12398-c-120.aspx Min körning består väll mest av friåkning hopp osv väldigt begränsat med ledkörning. sen tänkte jag eventuellt att gå ner från nuvarande 21-41 till 19-41 känner att jag inte direkt behöver toppfarten jag har nu... har inga såna öppna ytor ändå mer än sjöar... Tror ni det kan lira bra med den mattan och drevningen?
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Tungstyrdheten är något jag så gott som helt eliminerat med ombyggd framvagn, nu är den fjäderlätt på skidorna. Dessutom är lägre än std och därmed faktist nästan mer stabil med så pass smal framvagn. Så jag kan inte vara annat än nöjd. Det har dessutom tillkommit en hel del grejer sedan bilden togs.

Antar att du har en kort RR, så mitt svar är väl kanske inte så relevant men på RRSEn så går det då inte att köra utan non-slip ens med std 44mm mattan. Fick spänna den skithårt för att det inte skulle kugga.
 

stefanden

Välkänd medlem
21 feb 2011
204
0
16
Angående tungstyrdheten vad kommer det ifrån? är det skidtrycket eller att den är såpas direktstyrd? Dock i lössnö är den en dröm att köra mot F7an då denna faktiskt lyfter skidorna så man mer eller mindre styr med att flytta vikten höger eller vänster =) Japp är en kort jag kör på, kör med 44 för närvarnade och har inte märkt av något rapp men känns ju inte omöjligt om man får en nerdrevning och ännu större kammar på... kanske lika bra att fixa non-slip när axeln ändå är nerplockad, passar förövrigt Brp non-slip på IQn? båda har ju 27mm sexkant axel och 9T 2,52 delning som jag behöver...