51 matta på srx.

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Räcker de att bara byta till 8 kuggs drivhjul eller måste jag gå ned ännu mer till 7 kugg:confused:


Tacksam för snabba svar!

//Jim
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Mät.. :)
Om du har kvar mattan på drivhjulen i chassiet så är det ju inte så svårt..

På min Sxr, kunde jag få in 47mm utan att byta drivhjul, men det var med nöd å näppe..

Så med 7 kugg är det säkert, 8 kan gå. vet ju inte hur stor skillnaden de e på SRX o SXR..

//Rasmus:cool:
 

jeens

Välkänd medlem
23 maj 2006
120
0
6
en som går på min skola har 41mm matta och 9 kuggs non-slip. mattan tar i lite gran när den fjädrar ihop. och non-slipen var han tvungen att slipa ner tänderna på lite, för anars tog dom i kylaren.
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Hör från alla olika håll att en 36 matta precis får plats på srx. Sen säger en annan att en 38 matta får plats!:confused: Man blir lite förvirrad. Men en mountain max har väl 8 kugg, kan väl inte skilja så mkt mellan dem, eller? Så då borde en 51 matta få plats....

//jim
 
R

Robin

Du vet ju redan vad jag har räknat åt dig ;) 51 får plats med 8kugg men grymmt litet spelrum, lika att slänga in 7kugg då får du garanterat plats med mattan.
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Jo vet men måste ju höra efter;) Är ju så svårt att hitta 7 kuggs non-slip, de vet du ju själv. Måste ha de för annars kommer den kugga mattan när den får sånt grepp.

//Jim
 
R

Robin

Jo vet men måste ju höra efter;) Är ju så svårt att hitta 7 kuggs non-slip, de vet du ju själv. Måste ha de för annars kommer den kugga mattan när den får sånt grepp.

//Jim
7kuggs nonslip finns både på rinab samt bengans.
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Men sen blir attackvinkeln mer oxå om man sätter 7 kugg, plus att jag har flyttat ner boggie fästerna så de blir en brant vinkel. Så vill gärna få dit 8 kuggs.


//Jim
 
R

Robin

Du får helt enkelt ta å mäta, vi slänger in axeln i chassit på söndag så ska vi mäta oss till om du får plats med 8kugg eller om du måste ta 7kugg :)