550 racing kitt

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
skiddämpare 36mm klick och 46mm klick i boggie ca 22500:-

Sen måste du byta ut det övre drevet till ett ståldrev helst till 15 plattors kedja, samt byta till en 15 plattors kedja, justera in variatorer efter din körstil, förstärkningssats till boggieskenorna (605352384) 236:- ,racing bromsklossar,mm
Detta är väl de kan behöva ?
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
Jag tycker att dooleys tar upp det mesta, men en ekonomi snålare variant är att du skickar in dämparna och får dom omschimsade hårdare samt köper förstärkningssats till boggieskenorna, sen skulle jag justera in variatorerna efter vart jag kör ev vad det är för start om man nu ska vara så petig, men bestycka om!!! sen har han rätt med kedjor osv, men det finns inte ett komplett kitt som arctic har till deras 570 om du köper en sådan, då får du han raceklar direkt, vad jag vet så har inte lynx eller ski-doo (brp) något färdigt race kitt, men fråga din ÅF :) lycka till!
 

nicke722

Medlem
16 sept 2008
22
0
1
Staan
Sv: Re: 550 racing kitt

Jag tycker att dooleys tar upp det mesta, men en ekonomi snålare variant är att du skickar in dämparna och får dom omschimsade hårdare samt köper förstärkningssats till boggieskenorna, sen skulle jag justera in variatorerna efter vart jag kör ev vad det är för start om man nu ska vara så petig, men bestycka om!!! sen har han rätt med kedjor osv, men det finns inte ett komplett kitt som arctic har till deras 570 om du köper en sådan, då får du han raceklar direkt, vad jag vet så har inte lynx eller ski-doo (brp) något färdigt race kitt, men fråga din ÅF :) lycka till!
Kan man få lite tips om bestyckning och vad man kan göra i variatorerna:hmmmm2:
 

Lurifix

Medlem
19 jan 2008
16
0
1
Ammarnäs
Okej du vet inte vilken fjäder som är bra då? Jag har en violet/yellow i min. variatorn är en brp lite. såg att de sitter en white/argent på 07'ans 440 men är ju en helt annan variator i den.
 

6031

Semi PRO sledder
21 jun 2006
95
0
0
Norrbotten
är lite tunt på svars fronten trode man skulle få lit mer hjälp å tipps.:bootyshake:
Att sedan svara att det är hämliga (hemliga) uppgifter vilken fjäder som passar.
Det ger dig många plus poäng.:hmmmm: Dessutom mycket troligt att du får jätte många svar i fler trådar.:boring:

Men generellt så kan man inte bara byta fjäder till en annan färg. Bara för att kompisens skoter går på den färgen.
Det är individuellt från skoter till skoter. men givetvis så är det ju en jättebra fingervisning, vad man ska satsa på i resevdelsbutiken.
Att skotern behöver en egen individuell inställning det får man söka rätt på själv. Om man inte lämnar in skotern till någon som kan göra det åt dig.
 

shalens racing

Aktiv medlem
19 apr 2008
78
0
6
sollefteå
prova med en som har hårdare tryck men sama sluttryck öka lågfarten ett steg gåner två på högfarten dreva ner två kugg kan behöva vikta på med org ramper.men det är med org variator.