Nu har jag varit ute och kört ett par mil!
Felkoden försvann efter ett tag och de stod "NO P CODES ACTIVE"
Bra tänkte jag och körde en bit till, men de kändes som om halva registret var borta.
Svarade på gasen men den gick inte för fullt, de kändes på en gång när man klev på.
Förut var de en "aha, o jävlar va de gick iväg". Nu var de mest okey, lulla runt på leden.
Inte alls samma klipp, och NEJ jag har inte blivit van med effekten på de 12mil jag åkt med den..
De kändes även som om den fick för mkt luft, motorgången var mest "boooo boooo" inte "whaaaaaaaaaaap waaaaaaaaaaap" som innan.. Haha snygg beskrivning utav mig
De kom aldrig den där riktiga knuffen och minst halva effekten var som bortsprungen.
På vägen hem noterade jag att under 5000rpm gick knappt att åka, strax ovanför 5000rpm kom de effekt och den kändes som om motorn vaknade och kändes ungefär som vanligt.
För att helt plötsligt börja mota sig igen och svarade skit dåligt på gasen!
Vände o åkte hemåt igen, någon gång gick den så dåligt så ja provade att starta om den igen.
Och den gick de relativt normalt igen!
Kollade felkoder när ja kom hem igen och återigen felkod på P1477..
Använde denna guide för att rengöra RAVE ventilerna:
http://www. lynx talk .se/forum/viewtopic.php?f=41&t=1551 (utan mellanrum i lyn....talk
Ska tilläggas att motorlampan ej har lyst nu sedan jag rengjort ventilerna.
Maskinen började mota sig sista åkturen
innan jag plockade isär och rengjorde RAVE ventilerna.
Tyckte inte de verkade som något fel på någon insugsslang eller så heller när ja plockade isär den.
Allt kändes helt och riktigt, förutom just RAVE ventilerna som var skitiga som fan...
Alla kontakter sitter där de ska och ja fattar inte varför den gör som den gör???
Vill ju åka nu när de är julledigt och inte ha den ståendes i garaget isärskruvad.
Annars får de bli inlämning! Men ja har inte gått bet förut när de gäller maskiner/motorer.
De mesta brukar man ju lösa, är ju iaf bilmek till yrket och har skruvat med motorer/maskiner i över 10 års tid!