600 E-Tec behöver mera hk några förslag???

Marko.n

Välkänd medlem
2 jan 2006
172
0
6
Kil Sweden
Tja är en stolt ägare till en 600 e-tec -10 men märkte att jag skulle vilja ha lite mer kraft i maskinen.Så då är frågan om man ska dreva ner å tappa topp fart 130km/h eller finns det nått annat sätt å ändå ha kvar hastigheten.Har försökt leta lite på nätet om just e-tec men man är ju inte så händig :nerd:
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Har drevat 2 kugg och den går fortf. +140km/h enligt mätaren, vad nu det ska vara bra för? Drar bara kallt när man kör så fort.

Fippla med variatorn är ju något du kan överväga...
 

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
vad tusan, kollade vad toppfarten på vår skoter hade, den stog på 162 km/h om jag inte misstar mig :O
hört rykten att e-tec ska gå sämre än en vanlig 600.... stämmer det verkligen?? jag tror inte det men har inget att jämföra med.. :)
 

Marko.n

Välkänd medlem
2 jan 2006
172
0
6
Kil Sweden
ja det vore med en 800 te hösten men så billig tror jag inte den blir har hört att 2011 ska bli några tusen dyrare så min lär väl inte sjunka så mycke i pris
 

Marko.n

Välkänd medlem
2 jan 2006
172
0
6
Kil Sweden
Har drevat 2 kugg och den går fortf. +140km/h enligt mätaren, vad nu det ska vara bra för? Drar bara kallt när man kör så fort.

Fippla med variatorn är ju något du kan överväga...



Jag prata med åf om det å han trodde inte det skulle göra så mycke på topp fart eftersom den skulle orka varva ur mer så det kanske får bli drevning å variator kitt han skulle räkna på det så vi får se till veckan va det blir:biggrin1:
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
I år har ju allt varit skumt.... skotrarna har ju inte sjunkit något nästan...
 

Marko.n

Välkänd medlem
2 jan 2006
172
0
6
Kil Sweden
I år har ju allt varit skumt.... skotrarna har ju inte sjunkit något nästan...

så sant min åf var beredd på att byta in min som gått 100mil med lite skador på den "redan" mot en 800 om han nu fick tag på en kunde finns 1 st kvar å jag skulle bara lägga 20 i mellan den är ju redan 10 dyrare från början så 10 i värde minskning med skador på kåpor å front båge så lite sugen är man ju men säsongen är ju snart slut för oss nere i söder