600 HO -06 som inte går helt bra...

moestberg

Välkänd medlem
3 okt 2011
173
0
6
Falun
Köpte en Switchback 600 HO -06 i höstas å lämnade in den på en service innan jag hann köra nån längre sträcka.

Idag var ju ut å åkte lite mer å det var några irriterande grejer som nån här kanske vet vad det beror på.
För det första så låg varven kvar väldigt länge över 3000 varv, innan den gick ner på tomgång, särskilt när jag hade backen i. Säkert över 10 sekunder innan den gick ner på ca 2000 varv, vilket jag tror är normalt..?

Sen när man låg å körde å varvade mellan 4-5000 å gav på gas så tvekade den en kort stund innan den svarade, nästan som den ville dö en kort stund för att sen svara.

Hör de här två grejerna ihop tror ni? Att det tog lång tid innan den gick ner på tomgång trodde de på verkstaden var en justeringsgrej, typ mer bränsle mindre luft.

En sista grej är att det rasslar från mattan. Det är väldigt tydligt när man lyfter upp den baktill å kör, men det hörs även vid vanlig körning...

Kom gärna med tips å idéer på vad det kan bero på. Tack på förhand!
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
min rmk går också så där med varven, går ner om man slår till lite på gasen. och en annan som jag var och titta på gjorde så också. dock är min en 05 rmk 600 och den andra är en rmk 600 03. fick förklarat att det skulle vara så att kylarvattnet inte skulle sluta cirkulera eftersom att pumpen inte pumpar så mycket på tomgång. den gör det alltså för att kyla motorn som jag fattade, men kanske inte stämmer