600 SKS -99 läcker vatten

colinmcrae

Välkänd medlem
6 nov 2005
198
0
6
Åshammar
Har problem med att min Polaris sks -99:a läcker vatten i toppen. mellan den röda kåpan och toppen. Är det bara att byta ut en packning eller vad kan det tänkas vara för fel?
 

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Sv: läcker vatten

kan va så enkelt.. om man har lyft på toppen nån gång så kan de va bra att byta ut den, eller så är de bara att den har blitt dålig.
hade samma problem på iof. min cross. Den packningen va helt platt. bytte å drog toppen efter konstens alla regler, Så vart de jätte bra.
Så hoppas att de e så enkelt, å inte att de e toppen som är sne!
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Sv: läcker vatten

O - Ringarna sitter där ISTÄLLET för en topplockspackning.

På min ski-doo sitter det 1 o-ring vid fodret, 1 o-ring vid vattenkanalerna samt minst 1 o-ring i själv toppen.
 

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
55
Vallentuna
www.superclamp.se
Sv: läcker vatten

O - Ringarna sitter där ISTÄLLET för en topplockspackning.

På min ski-doo sitter det 1 o-ring vid fodret, 1 o-ring vid vattenkanalerna samt minst 1 o-ring i själv toppen.
Samma princip på Polaris, med dålig kylvätska menar jag gammal eller felaktig kylvätska, Propylen-glykol kan vara aggresiv på aluminium och nästan all kylvätska blir dålig med tiden så att rostskyddet försvinner i den. Det är därför man byter kylvätska med jämna mellanrum, ca: vart annat år. I dagens nya bilar är det annan kylvätska som inte ska åldras, men jag litar inte helt på det.