Vi har som rubriken säger inte fått igång skotern efter kolvbyte.
När vi fått på första cylindern så var det vatten nästan ända upp till kanten i vevhuset (inte före), kan det ha nånting med nånting att göra och hur kan det ha kommit dit?
Vi sög naturligtvis upp vattnet...
Sen när den var ihopskruvad så ville den inte starta.
Då vi gav den en sup men inget hände, dock efter 2-3 sekunder (elstart) vart det en avgasknall.
Dessa avgasknallar var sedan det enda livstecken motorn gav ifrån sig..
efter ett tag kom det kylarvätska upp från en av bultarna i toppen av någon anledning...
Skruvat i och ur stiften och kollat och donat om nånting annat var felmonterat. Gnista har den också..
Vad kan det vara för fel? Jag har hållit på att söka här men jag har inte hittat något..
Jag hade inte tillgång till en kompmätare tyvärr, men det borde väl hursomhelst tända till på åtminstone en cylinder då den fått en sup?
Tacksam för svar.
När vi fått på första cylindern så var det vatten nästan ända upp till kanten i vevhuset (inte före), kan det ha nånting med nånting att göra och hur kan det ha kommit dit?
Vi sög naturligtvis upp vattnet...
Sen när den var ihopskruvad så ville den inte starta.
Då vi gav den en sup men inget hände, dock efter 2-3 sekunder (elstart) vart det en avgasknall.
Dessa avgasknallar var sedan det enda livstecken motorn gav ifrån sig..
efter ett tag kom det kylarvätska upp från en av bultarna i toppen av någon anledning...
Skruvat i och ur stiften och kollat och donat om nånting annat var felmonterat. Gnista har den också..
Vad kan det vara för fel? Jag har hållit på att söka här men jag har inte hittat något..
Jag hade inte tillgång till en kompmätare tyvärr, men det borde väl hursomhelst tända till på åtminstone en cylinder då den fått en sup?
Tacksam för svar.