800 e tec generalras efter 240 mil

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Riv inte själv, åk bara dit med den direkt.
Börjar du riva i den kan du riskera att gå miste om ny motor i värsta fall.
 

bjorxen

Medlem
23 jan 2011
30
0
1
Självklart ska jag inte börja riva innan Brp gått kolla på den. Fick äntligen tag på ÅF och dom hade först tid om 2 veckor. Men då skulle dom iaf ta kontakt med brp och se vad som händer. Men dom hade heller aldrig hört om någon 13 med detta generalras.

Så är väl bara vänta och se.
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Men stackars sate, när tillochmed blocket fått sig en svängom, annars hade ju ett 860kit passat bra om du inte får någon garanti åtgärd :)
Men bulten man ser där sitter väl i gängorna som en gång var där i sprickan.
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Finns en komplett etec 800 på blocket för 10K.

Tänkte bara visa att det inte behöver kosta 25K att fixa det OM brp skulle trilskas.
 

markkus

Välkänd medlem
5 feb 2005
184
0
6
Hur länge hann du köra efter statorbytet? Oftast (inte alltid) så om saker pajar direkt efter man skruvat i dom så har man oftast skruvat fel/glömt nåt/osv.

Mvh Markus
 

bjorxen

Medlem
23 jan 2011
30
0
1
Den ska in till ÅF den 24:e då hade dom tid och kolla på det. Kom inte allt för långt efter statorbytet 20 mil max. Tyckte också att den hade en hårdare gång i motorn när jag startade den på plats. Men vettefan. Får se vad BRP säger nu.

Gabbe1 Jo blir ju nått från blocket om det nu skulle va så

Ang bulten så har jag inte en aning. är det väl som ni säger att den ska sitta där hålet är nu :S
 

bjorxen

Medlem
23 jan 2011
30
0
1
Den har stått på verkstan ett tag nu och fortfarande inge svar från brp :/ och säsongen tickar på. Såg även en 14 på blocket med samma sorts ras med utbytt motor. Men jag återkommer med hur dom säger. Synd att man missar den årliga skoterveckan vi brukar fara på bara.
 

bjorxen

Medlem
23 jan 2011
30
0
1
Och precis när våren knackar på dörren så fick man ett glädjande besked idag. Brp har efter mycket om och men med allt från canadicker och svenska brp som kollat på bilderna. Beslutat sig för att ersätta motorn på garanti. Får tacka för alla som intresserat sig. Och ett rejält tack till bohlins motor som hjälpt mig med detta.
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Skönt att du får en ny motor som kompensation för att halva säsongen blev förstörd.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Som jag hoppades löste BRP detta på rätt sätt.
Fick du några svar på vad de ansåg hade hänt med den?