800 etech 2011

niclassahlen

Välkänd medlem
25 dec 2007
238
0
16
Kramfors
Går det inte köra på 383ans rem istället för 391? rätt stor prisskillnad på dom , vad skiljer dom åt? förutom att 383 an ligger på 1000 lappen och 391 på 2400..
Det sägs att nya remmen ska vara mer värmetålig?
 

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
36
Sollefteå
383 håller inget vidare, satt väl på korta 800an ijfol, men i år har ja för mej att den endast "duger" åt 600etec å 1200an... Prova hellre 377 eller 288?, den senare vill ja minnas ska vara racingremmen... Läste även nåt om en "pirat rem", XS 807?, minns inte exakta betäckningen, som tycks funka bra till ca halva priset mot vad 391an kostar... Hur många mil ha du kört nu, å hur klarar sej remmarna?
 

niclassahlen

Välkänd medlem
25 dec 2007
238
0
16
Kramfors
aa det var den som satt på korta ifjol . 377an är det en starkare rem än 383 an eller? okej , de är ju värt att prova lite olika remmar iaf :) kan förbruka 2-3st på vad en vanlig kosta . Jag är uppe i 55 mil nu och än har de inte gått en rem iaf :) för din del då?
 

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
36
Sollefteå
377 är föregångaren till 391, var värstingremmen ifjol, å ska vara nästan lika bra som 391... Har dryga 70mil på min med orginalremmen, dock osäker, men den kan ha släppt en bit av en tråd på ett ställe, inget å bry sej om dock så länge de inte blir värre...