800 motor i rev 440

Andreasjoo

Välkänd medlem
1 sept 2010
145
0
6
Örnsköldsvik
Ja, mest troligt så är väl detta ännu en tråd om samma uttjatade ämne antar jag.. Men jag hittar likförbannat inte svaren på mina frågor.
Jag har en -04 rev 440 som det sitter en komplett 600ho motor i för tillfället, sen så står det även en gammal donator skoter på logen, rave 800 -01.
Planen är väl då att flytta över motorn till reven om det går att lösa lite smidigt,
1. Vad behöver jag mer förutom nytt avgassystem?
2. Kan jag använda mig av en pipa ifrån en 800ho, då jag har en vanlig 800 i raven?
3. Det är digitala mätare på reven, vanliga hederliga (analoga?) i raven.. Går det att få all el inkl lyse på reven att fungera tillsammans med 800motorn om jag bara flyttar över mmppboxen, trigger å tändplattan eller måste jag lyfta över hela kabelstammen?
4. Måste 440 team sekundärn bestyckas efter 800 motorn?


Fråga 5,6,7 osv väntar vi lite med! :amuse:
Tack på förhand
 

Andreasjoo

Välkänd medlem
1 sept 2010
145
0
6
Örnsköldsvik
Det som jag är mest intresserad av att veta är egentligen hur man får elsystemet att fungera med revens mätare och på ett ungefär vad som måste bytas. Tanken är som sagt att använda 800ans trigger, stator, svänghjul och styrbox, går det att koppla in den mot kabelhärvan som sitter på reven, som är från en 04 rev 600? Rer systemet kan jag leva med att det inte fungerar men skulle gärna vilja få mätarna och dess att funka om det är möjligt, eller är det enklare att lyfta över hela härvan från den andra skotern?