800 SDI problem... ?

ToBe_

Välkänd medlem
21 dec 2005
124
0
6
valbo
vad är det för fel på skotern då den visar batteri fel och ej går att köra fast man drar igång den.. ( max 3000 RPM. D.E.S.S går in och låser även fast den inte ska..
Batteriet är fullladdat vad kan det vara för fel? genarator kanske?

tacksam för svar =)
 

Plush

Välkänd medlem
29 nov 2004
196
0
6
Har du rätt DESS nyckel??? Sitter den på ordentligt??

Annars... lämna in den till en handlare... en SDI har du som privatperson inte kunskap nog att felsöka, dessutom saknar du en hel del verktyg för den.
 

Tabe

Medlem
3 jan 2006
16
0
1
ToBe_ skrev:
vad är det för fel på skotern då den visar batteri fel och ej går att köra fast man drar igång den.. ( max 3000 RPM. D.E.S.S går in och låser även fast den inte ska..
Batteriet är fullladdat vad kan det vara för fel? genarator kanske?

tacksam för svar =)
Hej ToBe

Har en 600 SDI där batterifel indikeras när jag försöker starta satte in ett annat batteri och då var allt ok.Batteri beteckning YTX 20L-BS

Batteriet är ej två år o regelbundet laddat under stilleståndsperiod med 1 Amp Laddare (XS3600) som indikerar grönt = fulladdat

Upmätt polspänning obelastat = 12,75 V
 

ToBe_

Välkänd medlem
21 dec 2005
124
0
6
valbo
låter som det är liknande problem.. ska till återförsäljaren imorn å få den fixad förhoppningsvis =P
 

Tabe

Medlem
3 jan 2006
16
0
1
SDI problem

Hej Tobe

Hör av dig på ett eller annat sätt när du fått felet fixat

Min åf säjer att batteriet är kass trots at det visar 12,75V
 

ToBe_

Välkänd medlem
21 dec 2005
124
0
6
valbo
enligt gubbarna på verksataden så va det tydligen inget fel =/ men de låter ju lite konstigt tycker jag :p
 

ToBe_

Välkänd medlem
21 dec 2005
124
0
6
valbo
Kan ju bara tala om de nu att den ska skickas till skroten.. Har fått samma problem igen bara de att denna gång så gick den inte alls. kunde dra igång den men sedan så la den bara av. När den gick strax innan så gick den väldigt konstigt (misstände?). Får se om dom tycker att det inte är någe fel denna gång också.. kanske sista ski-doon någonsin..
 

Tabe

Medlem
3 jan 2006
16
0
1
ToBe_ skrev:
Kan ju bara tala om de nu att den ska skickas till skroten.. Har fått samma problem igen bara de att denna gång så gick den inte alls. kunde dra igång den men sedan så la den bara av. När den gick strax innan så gick den väldigt konstigt (misstände?). Får se om dom tycker att det inte är någe fel denna gång också.. kanske sista ski-doon någonsin..

Är det orginalbatteriet som är monterat?
Har du provat ett annat batteri?

När jag ersatte orginalbatt.med mitt Mc-batt så funkar skotern ok.