800 slutburk på en 700?

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
Jag tycker också om ljudet ifrån lättviktsslutburkarna.
 
Senast redigerad av en moderator:

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
du ja tror inte att de funkar(inte säker) en polare till mig köpte en burk från en 700cc till sin 800 och den bara blöddrade på höga varv och gick skit kasst med den på. men de va till en polaris vertical escape 800 vet ej om dom är känsligare eller inte.
 

rotax 4-life

Välkänd medlem
10 jan 2006
374
0
16
Beror på vad det är för burk? mbrp, tikka och andra större märken har ju räknat på det där med motstånd mer än typ speedtech i alla fall. Hade en speedtech burk ett tag på min rave 800 -02 som var från en summit 600 -99 och den gick då kanon bra med den burken.

Hemmgjorda burkar är ju en helt annan grej...
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Beror på vad det är för burk? mbrp, tikka och andra större märken har ju räknat på det där med motstånd mer än typ speedtech i alla fall. Hade en speedtech burk ett tag på min rave 800 -02 som var från en summit 600 -99 och den gick då kanon bra med den burken.

Hemmgjorda burkar är ju en helt annan grej...
vad spelar det för roll om dom har räknat rätt motstånd till vissa slutburkar som passar och är annpassade för vissa skotrar? var och en modell har olika egenskaper om vi ska vara så noga.

Om passformen stämmer, effekten lär du inte känna av.
Själv tycker jag en nyare skoter med slutburk låter underbart bara det skiljer sig ett par 30m från varandra.
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
men om de inte spelar nån roll vad man har för burk på varför görs de flera olika burkar till samma märke då? till ex: rev 600 ,rev 800. och summit 1000? för de är inte samma burk på nån av dom. vad ja har hört i allafall. fast de funkar säkert på nån modell.
 

polaris for lajjf

Välkänd medlem
31 okt 2006
102
0
6
Jag tycker det är väldigt onödigt att skriva vad man själv tycker när frågan var om det passade från en skoter till en annan.
Man tillför ju inte speciellt mycket till tråden då.
 
Senast redigerad av en moderator:

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
men om de inte spelar nån roll vad man har för burk på varför görs de flera olika burkar till samma märke då? till ex: rev 600 ,rev 800. och summit 1000? för de är inte samma burk på nån av dom. vad ja har hört i allafall. fast de funkar säkert på nån modell.
För att ett slutburken inte har sådan stor inverkan på effekten.
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Slutburken är bara där för att dämpa ljudet och har inget med motståndet att göra, den uppgiften har själva pipan. Det man ska tänka på är inte inte ha någon slutburk som ger mer motsånd än orginalburken så om den har suttit på en 800 så borde det fungera rätt bra på en 700.

En sak till, det ju väldigt trevligt om man försöker svara på vad trådskaparen undrar över och inget offtopic/moralsnack även om det är kanske befogat gällande 120db+ slutbrukar ;)