800cc för 35-40k?

HostileNation

Välkänd medlem
20 sept 2012
456
0
16
Östersund
Tänkte försöka byta upp mig effektmässigt då det allt för ofta märks att en IQ'n saknar det lilla extra. Och för att prova något nytt såklart.

Har sneglat på några 800cc i 35-40tkr klassen.
Lynx RE 800
Ski-Doo MXZ 800 XP
Ski-Doo Mxz X-RS 800 -07
Polaris Dragon 7/800

För-nackdelar med ovanstående? Förstår att vevlager är något att vara uppmärksam på hos Rotax kandidaterna.
Även andra maskiner är välkommen som kandidater.

Bomba nu med för & nackdelar! :bigsmile:
 

Lindkvist

Medlem
16 okt 2010
42
1
1
Hade en lynx re 800 powertek -09 för ett par år sen och det var en grymt rolig led räcer! Rejält klipp i maskin och den funkade kanon för mej. Enda nackdelen jag vet är väl som du skrev att de är fettsmorda vevlager.
 

HostileNation

Välkänd medlem
20 sept 2012
456
0
16
Östersund
Just nu är suget mest inriktat på Lynxen faktiskt, mest för att jag alltid har gillat deras robusta känsla. Har dock inte testat någon Ski-Doo av dom ovan nämnda, eller ens i närheten. Enda Ski-Doon jag rattat är en freeride och den är ju inte så mycket till referens när det gäller en kort ledpiskare.
Får se om någon annan har mer input =)
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Har haft en Xp 800 -08.
Gick riktigt fint. Men jag måste säga att framförallt boggin är bättre på lynxen.
Nu blev det en liten ändring till -09 på xp:n så boggin skulle bli bättre, men jag tror ändå lynx har övertaget där...
 

HostileNation

Välkänd medlem
20 sept 2012
456
0
16
Östersund
Tror jag ska försöka rikta in mig på en RE 800 innan snön kommer då!
Hur är det med möjligheterna att borra oljekanaler på rotax av denna årsmodell? Funkar det eller är det bara på tidigare årsm?