850 e tec ras efter 200mil råd

Anderseskilsson

Ny medlem
5 mar 2024
1
1
3
37
Sundsvall
Nu är maskinen testad, har dock ett problem. Den fick felkoden P0387, googlade fram att det är crankshaft position sensor B, det är sensorn som sitter på svänghjulet eller hur? Bytte den från gamla motorn och for ut och provade men felkoden var kvar och maskinen misständer/tvekar på fullgas, måste koderna rensas hos återförsäljare för att den ska börja gå? Vid tex halvgas går den hur fint som helst men direkt när man nyper fullt så tvekar den snabbt sen skickar den på. Tips?
Hej! Hoppas de är ok att jag frågar här. Har en skidoo summit från 2019 som i dagsläget visar samma felkod som din gjorde här ovanför: p0387. Ser inte om du fick något svar eller nämnde hur de slutade för dig. Du bytte sensor men koden fortsatte visa sig? Var du tvungen att rensa koderna hos återförsäljare? Var den bökig att byta? Är de genomförbart med motorn på plats eller måste den ut?
jag har plockat ut magnapullen nu men ser inte hur jag ska få lös sensorn riktigt.
Tacksam för svar!
Med vänlig hälsning, Anders
 
Reactions: Antoni03

Antoni03

Aktiv medlem
27 nov 2022
75
11
8
20
Norrland
Hej! Hoppas de är ok att jag frågar här. Har en skidoo summit från 2019 som i dagsläget visar samma felkod som din gjorde här ovanför: p0387. Ser inte om du fick något svar eller nämnde hur de slutade för dig. Du bytte sensor men koden fortsatte visa sig? Var du tvungen att rensa koderna hos återförsäljare? Var den bökig att byta? Är de genomförbart med motorn på plats eller måste den ut?
jag har plockat ut magnapullen nu men ser inte hur jag ska få lös sensorn riktigt.
Tacksam för svar!
Med vänlig hälsning, Anders
Var väääldigt trångt att byta sensorn vid magnapullen på plats, men det går. Bytte min och rensade felkoder men min felkod var kvar då den nya motorn inte hade shot, så min varnade nog för sensorn till shotten (det är givaren som sitter på vattenpumpshuset om man har shot på maskinen)