900 ACE turbo

Najad

Medlem
17 jan 2019
17
4
3
57
Sverige
Responsen ändras inte på sportläget, men utväxlingen på gasen. Det är därför du tycker den känns ryckigare för i normalläget är gashandtaget ej linjärt mot spjällhusöppningen utan progressivt.

Den skulle antagligen inte kännas lika ryckig i sportläget om gasen var helt utan lagg från iTc och spjällhuset så långt ifrån insugsportarna :)

Imorgon ska jag förhoppningsvis provköra en 😎
Ok jag fattar ...tror jag..🤔 men tack för förklaringen 🙂
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
Ok jag fattar ...tror jag..🤔 men tack för förklaringen 🙂
Det var lite grejat med detta på en Subaru jag hade förut, intressant hur småsaker som gasreglage vs spjällhusläge ändrar känslan i fordonet. Citat från Haltech:

"What we can do here is define the throttle body position versus our accelerator pedal position. So on the vertical axis here we can see we've got throttle position. And this is the throttle position at the actual throttle body.
So this is how far open the throttle plate is. And on the horizontal axis you can see we've got our accelerator pedal position. Now you can see we've got a line here that isn't quite a one to one relationship. We're actually curving away so essentially we're not opening the throttle body as far as our accelerator pedal position would indicate. So to give you some numbers here, if we look at this particular point here, when we have 40% accelerator pedal position, we've actually only got 30% throttle position, so the throttle body is open 10% less than our accelerator pedal is indicating.
Now we can effect the shape of this curve, we can essentially do just about anything we want. And this is really important because what we find or something that's really often overlooked is the air flow through a throttle body is very non linear and what this means is that over the first maybe 25% to 30% of throttle opening, we see a really large increase in our air flow. That's effecting the engine's torque output. So over the last 50% to 70% of our throttle opening we're still seeing an increase in the air flow but it's much lower. So what we can do is manipulate this curve to essentially achieve a more linear relationship, between air flow and accelerator pedal position, and hence a more linear relationship between the accelerator pedal and our engine torque."

För övrigt är fördröjningen i Haltechs system 40millisekunder, vilket jag inte jag tror man märker. 😅

Tror inte det behöver vara mkt mer fördröjning i ACE900an, så jag tror spjällhusplaceringen gör mer skillnad.
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
Efter provkörning kan kan utan tvekan säga att allt lagg sitter i eltrotteln. Otroligt störande, trodde aldrig det skulle vara så mycket som det var.

Asker hade rätt, som vanligt 😎
 
Reactions: asker