A Bigblockstory; IQR 1200 & IQR 800

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.707
832
113
Kramfors
Jag tror också på avgaser in i huv sedan jag utförde en test i fjol .Jag körde stundtals enbart avgaser rakt in i förgasarna och då tappade jag ca 180hk maskinen blev helt orkeslös :push:

Jag skulle prova köra utan ljuddämpare för att lista ut om dämparen ströp något. Problemet var dock att stingrarna slutar under huven så jag höll upp huven samtidigt som jag gasade för att få ut avgaserna. Stängde jag huven lilla minsta så tvärdog den direkt,,,det dög inte ens med ca 20cm huvlyft men uppimot 40-60cm lyft då gick den troligast fullt ut. Och när den väl börjat suga i sig avgaserna var det svårt att få stopp på dammsugareffekten , jag fick öppna huven nästan helt för att få stopp på eländet.

Så har man inte görtätt runt utblåset kan man säker få detta fenomen eller om man har tagit upp meschklädda hål i närheten av utblås.

snowmobileking

Välkänd medlem
27 okt 2010
346
0
16
Piteå
De behövs då inte speciellt mycket avgaser för att dom ska börja dö, vet att jag försökte tina upp luftfiltret på turbo nytron med att hålla händerna vid utblåset så dom varma avgaserna skulle tina upp all is på filtret så tog de inte många sekunder så dog motorn

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.000
113
Stora Blåsjön
Ska prova täta tills helgen då.
En liten film av "bent" från i helgen.

[video=youtube;l9K9VPq57wY]http://www.youtube.com/watch?v=l9K9VPq57wY[/video]

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
En liten film av "bent" från i helgen.
Ouuch där på slutet, lätt hänt, skulle vart intressant med närbild på ansiktet under flygturen, styret såg ju intakt ut så det vart förhoppningsvis inga bestående skador på föraren
Anar av rubriken "bent" att det vart så, Vart det omfattande med S och E mm?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.000
113
Stora Blåsjön
Han lyckades bara komma åt stoppknappen efter det första guppet. Ingen i denna film har medgett att vara sig skadad :)

Åker upp till Blåsjön i morgon.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.000
113
Stora Blåsjön
Jo det var riktigt fint före, bara man var på rätt ställen för det har blåst rätt mycket så där det är öppen och på fel sida så har det blivit rätt hårt. Men destomer snö på andra ställen :)
Blev inte så jätte mycket mer filmat från helgen då kamera armen gick av i slutet på filmen.

edviin

Aktiv medlem
28 nov 2010
66
0
6
Asker om man får fråga hur mycke vill du ha för en sån där framvagn du o bamse har?:eyebrows::hmmmm:

Edit: Skicka priset i PM isf:embarrest:

Last edited:

edviin

Aktiv medlem
28 nov 2010
66
0
6
Kan ju inte direkt säga att det var vad jag ville höra:bawling: men du kanske ändrar dig :whistle::lol: