Ursäkta Asker om vi kapar tråden men jag svarar ändå då det för tillfället är lungt här. Blir det fler frågor startar vi en paybacktråd.
Triboron som numer heter payback har vi kör för få tim på för att veta slitage i motorn. Du körde 1,5% säger du,,,,Då antar jag att du blandade i tanken. Att den då inte ryker eller luktar är helt ok då man halverar oljemängden.
Tyvärr kan jag inte säga bu eller bä hurvida motorn håller med så lite inbland. Det enda braiga vi såg på våra få tim var att cylindrarna lagade sig självt. Dvs ripor försvann som trolleri och vi fick tillbaka 0,5kg i komptryck ganska omg. men då överdrev vi inblandet i första tanken,,vi körde säkert 2% drivmedelsförstärkare och 2% av deras tvåtaksolja. Maskinera gick märkbart bättre också i takt med fler tim. Vi kunde justera ner soppan en aning och få ut mer kusar. Normalt kör vi 4% aspen så med 2% payback så kunde vi få lös mer pullver genom att jutsera ner bränslet en aning.
Tyvärr blir det för dyrt att åka 2% payback för oss så i år blir det nog 3% aspen och 1% paybacks drivmedelsförstärkare som innehåller stora mängder BOR. Aspen kostar ca 65krL på 20L dunk så sammanlaget får vi en billig olja som har fördelarna av Boret.
För helt klart funkar paybacks borpullver hutlöst bra. Bilen drar minst 5% mindre soppa med olje och drivmedelsbehandling (v-70) och motorcycklarna vi kört detta i får väldigt lättväxlade lådor. Testat i ca 7st offroad/crossar. Tomg ökar också efter någon tim körning så motorn måste gå lättare. Ventilslammer försvinner otroligt effektivt också med ojebehandlaren.
Med nya cilindrar o kolvar bör man nog köra in dom först UTAN payback behandling för att få bästa kontaktyta!! samma sak gäller med slick 50
Asker...har du separat oljesmörj? Hur som haver sopa gärna i ca 1% drivmedelsförstärkare i din maskin också så snurrar turbon lättare och motorn går kallare . Payback ska ju vara hutlöst bra mot rost så man behöver inte konservera motorn över sommaren för det har jag provat nu i sommar.. No rost waht so evver