Har vart ut och testat mer nu. Och den vill faktisk varva mer. 8090 var det högsta dataloggern snappade upp innan jag släppte gasen. Men 8000-8050 går den lätt upp i nu.
Men egt är ännu högre 1452:1400:1350, A/F visar ca 11.8-11.9 vid några sekunder fullt och stiften ser bra ut.
Men det som verka hända nu är att varvet verkar öka ju längre man håller har bara hållit ca 4 sekunder nu... är troligen mörk- och farträdd
och egt visar lite väll högt för min smak.[/QUOTE]
Mycket märkligt att lamda värdet blev fetare då avgastempen blev högre ??????? Testa hederlig slå av maskinen från full gas en längre bit och kolla färgen på stiften då. Om den ligger på-1400F så bör stiften vara åt ljusare brunt till gråvit. Är fallet så kan du lita på egt mätaren ivf och får glömma lamdan för tillfället
10,5 graders revkona är relativt vass lutning också. När den ite reagerade på detta stora ingrepp i pipan lär problemet vara någ annat,,typ fel piptryck förmodligen.
Kolvspolningen ser inte bra ut,,det ser ut som färkgaserna bara blåser rakt igenom och ut i pipan oförbrännt. Det kan evnt betyda för lågt piptryck i förhållande till ladd. Jag kommer ihåg fjolårets spolning du hade och det såg perfekt ut. Men enligt egt mätaren 1350F så bör den gå bra i bestyckning på fullt gärn så dessa fetspolningar man ser kan komma från lägre varvs åka,,går den fett lägre ner i varv så kan du måsta sänka nålarna och höja powerjettarna eller i värsta fall byta nålar.
Tuninglängden borde funka nu men även med 112 cm Det kan vara något med konernas lutningar och längder i förhållande till varandra som stallar den på visst varv.
Vi inväntar med spänning nyttmätt piptryck vs laddtryck och hoppas problemet sitter där.