Hallå!
För de som följt mig och asker här på forumet tidigare vet om att vi byggde varsin Polaris IQR med 1200 resp 800 motor. Förbannat roliga byggen och responsen härifrån var så positiv att vi tänkte att vi skulle dela med oss av vad vi tagit tag i som nya projekt
Polaris Assault 800 Sinister R
Detta är alltså min nya leksak...
Planen för dagen var att börja riva maskinen för att kunna planera lite moddar för bl.a insug och motorfästen, och ja jag låter väl bilderna tala för sig själv...
Och såhär såg den ut vid slutet av dagen, har en bit kvar men snart är motorn ute ur chassit...
Detta är för de som är bekant med maskinen Skotertokens f.d, dvs Silber turbokit, Skinz fotsteg och lite annat godis... Och av vad jag har känt av maskinen så är detta väldigt lovande!
Det som iaf är planerat just nu är:
# Motorfästen, vill förbygga remslitage genom att stadga upp motorn ytterligare.
# Insug, ska få bort det öppna luftfiltret och dra insuget till originalinsuget istället för att få kallluftsintag samt bli obeorende av all snörök som kommer in under huven.
#Framvagn, då jag kör mycket djupsnö kommer det troligtvis byggas en smalare framvagn alá Pro RMK...
En Ski-Doo
Asker har en Polaris Pro RMK 800 2012 på ingång som kommer vara huvudmaskinen i vinter när vi susar runt bland Blåsjöns fjälltoppar. Men han bytte till sig en Ski-Doo MXZ Pro 600 tidigare i sommar som kommer vara typ hans sido projekt (nej, han kan inte sitta still :cheesy...
Detta är alltså en fabriksbyggd racer som det kommer hända endel med men exakt vad får mannen själv fylla på med senare...
Men här kommer några bilder på hur den ser ut...
Behöver jag ens säga hur sugna vi båda är på den kommande säsongen just nu :bigsmile:
För de som följt mig och asker här på forumet tidigare vet om att vi byggde varsin Polaris IQR med 1200 resp 800 motor. Förbannat roliga byggen och responsen härifrån var så positiv att vi tänkte att vi skulle dela med oss av vad vi tagit tag i som nya projekt
Polaris Assault 800 Sinister R
Detta är alltså min nya leksak...
Planen för dagen var att börja riva maskinen för att kunna planera lite moddar för bl.a insug och motorfästen, och ja jag låter väl bilderna tala för sig själv...
Och såhär såg den ut vid slutet av dagen, har en bit kvar men snart är motorn ute ur chassit...
Detta är för de som är bekant med maskinen Skotertokens f.d, dvs Silber turbokit, Skinz fotsteg och lite annat godis... Och av vad jag har känt av maskinen så är detta väldigt lovande!
Det som iaf är planerat just nu är:
# Motorfästen, vill förbygga remslitage genom att stadga upp motorn ytterligare.
# Insug, ska få bort det öppna luftfiltret och dra insuget till originalinsuget istället för att få kallluftsintag samt bli obeorende av all snörök som kommer in under huven.
#Framvagn, då jag kör mycket djupsnö kommer det troligtvis byggas en smalare framvagn alá Pro RMK...
En Ski-Doo
Asker har en Polaris Pro RMK 800 2012 på ingång som kommer vara huvudmaskinen i vinter när vi susar runt bland Blåsjöns fjälltoppar. Men han bytte till sig en Ski-Doo MXZ Pro 600 tidigare i sommar som kommer vara typ hans sido projekt (nej, han kan inte sitta still :cheesy...
Detta är alltså en fabriksbyggd racer som det kommer hända endel med men exakt vad får mannen själv fylla på med senare...
Men här kommer några bilder på hur den ser ut...
Behöver jag ens säga hur sugna vi båda är på den kommande säsongen just nu :bigsmile:
Last edited: