Justja glömde skriva om dämparna...
Går ju som ställa mer som man vill ha dom och dom är som mjukare men slår ändå inte igenom lika lätt.
En polare spände sina fjädrar i boggien något i helgen och den maskinen blev bra mycket hårdare i boggien så han klarade sig bättre från genomslag men istället så blir den lite stötig.
Så med detta foxkit blir skotern lika följsam som original men slår inte igenom på samma sätt.
Har även köpt nya framdämpare, vanliga float evol, istället för evol x som jag hade så får quaden tillbaka sina framdämpare.
Sen är det lite överdrivet med evol x på en lössnömaskin
Självklart så vägde jag dämparna före och efter och totalt spar man ca 0.5kg i boggien.
Fram spar man också ca 1kg kanske lite mer på evol dämparna istället för evol x då då dessa har en extra behållare. Sen kör jag även utan krängningshämmaren då man kan ställa allt i dämparna istället...
Den stora fördelen med evol dämpare istället för dom vanliga float 2 är att man kan ställa in dom mer precis. Vanliga float blir lätt antingen för hårda eller för mjuka och slår aldrig igenom då trycket blir för högt på slutet av dom (outnyttjad fjädringsväg). Just detta är fördelen med evol då man kan kontrollera slutet mycket bättre.
Så jag kan säga att jag är nöjd med de nya dämparna helt klart skillnad!