Har jobbat vidare på kylarna, så nu sitter den i chassiet.
2st bitar som ska sammanfogas till en.
Precis innan svetsning.
Svetsat:
Trycktest Ok på första försöket så så långt gick det bra
Sen för att komma åt att sätta dit kylaren så var man tvungen att kolla under maskinen lite och då märkte jag att ena mattan låg väldigt tight emot ena tunnelsidan. Sen längst fram vid drivaxeln så satt drivaxeln ca 10mm snett. Så man började misstänka drivaxelras..
Har nog gått så ett bra tag då axeln har nötts av och sedan haft lager hållaren som stöd.
Så ur med drivaxeln, så såg jag att den ena drivaxeln hade vridit sig, den andra sidan var lite vriden den också men inte lika mycket.
Så planen nu är att byta ut hela drivlinan till lite nyare doningar, det blir hyvo drev i kedjehuset och nya drivaxlar och drivhjul. Så då kommer jag att skippa växlarna i kedjehuset och skaffa en cdi box med elback istället så man har back. back är viktigt på en dubbelbandare då man inte alltid hamnar där man tänkt sig
Lite trist bara då han jag köpte skotern av sa att den var i mycket gott skick
och sen är hela drivlinan helt slut.
Men pga av detta så efterlyser jag lite grejor nu, behöver polaris drivaxlar och en hyvokedja, antingen sekundäraxel eller drivaxel, någon trasig pro rmk aluminiumaxel duger också då jag egentligen bara är ute efter splines. Men en sekundäraxel skulle behövas till kedjehuset. Så har någon en sådan som något lager ätit lite på så tar jag gärna en sådan mot ev fraktkostnad. Sen kedjan behöver inte vara i gott skick då jag bara behöver en liten stump att skarva på den kedja som jag har men som är lite kort.