AC F7 2004 glykol läcka

Mathiass1

Välkänd medlem
7 jan 2013
402
1
18
Umeå
Tja!

En skoter som jag kollat på läcker glykol, under skotern ligger det en pöl. Är det vanligt på F7:eek:r att det läker glykol? Någon som har en erfarenhet och kan tänka sig veta vad det kan vara?

Sökte på google och det var nån till som hade haft samma problem, finns någon här på forumet?

Läste där att slanganslutningen, slangen glider ut lite och att man då bara borde kunna skruva åt klammern lite. Kan det vara detta?



Det är tydligen ett återkommande problem, enligt ägaren. Tidigare så läkte det glykol under motorn, och då bytte han termostats packningen till kylar pumpen. Då försvann det, men sen kom det tillbaka igen.

Det är under motorn som det läker, för man ser igen ifrån över sidan.

Tack för hjälp!
 

arcticmod

Välkänd medlem
2 feb 2012
128
0
6
vilhelmina
kan vara slangen mellan motor och kylaren, är en vass kant som ligger och nöter där. kan vara de, annars ta bort uundre buk plasten starta skotern och kolla vars de läcker
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
det är ovanligt att det läker , har aldrig hänt mig , vatten pumpen kan läka ngn droppe genom skvaller håller om dom har gått långt , (bör renoveras jag gjorde det på min nyss efter 1250 mil) men det är aldrig så att de syns under skotern , men kolla slangarna underifrån när motorn är igång å du fått tryck i systemet
 

vanWinkle

Välkänd medlem
13 feb 2011
137
2
18
Hagfors
Vet ej om det ser likadant ut på F7an som på min Cf, men på min skavde en slang mot underkanten på magnapullen med ett litet läckage som följd. Den lilla slangen var f.ö svindyr...