AC prislista -11

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Här är prislistan 2011!

F570 (grön): 86.900:-

SnoPro 500 (grön) : 109.900:-

F8 SnoPro (orange) : 138.900:-

F8 EXT SnoPro (svart/grön) : 142.900:-

Crossfire 8 SnoPro LE (grön) : 139.900:-

M8 153" SnoPro LE (grön) : 143.900:-

M8 153" HCR (grön) : 141.900:-

T 570 (vit) : 93.900:-

TZ 1 (vit) : 139.900:-

Bearcat 570 (svart/blå) : 94.900:-

Bearcat Z1 XT (svart/blå) : 139.900:-


BESTÄLLNINGSVARA:

F8 SnoPro LE (sublime grön) : 142.900:-

Bearcat Z1 XT LE (crimson röd) : 144.900:-

Crossfire 6 (svart) : 119.900:-

TZ1 Turbo LXR LE (crimson röd) : 169.900:-


Oförändrade pris alltså, med undantag för M8 153" som man höjt med 4.000:-
Och T570 som man faktisklt SÄNKT med 3.000:- !
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Ja LE'n är limegrön-aktig. (sublime-grön kallas den visst). Den går att få med 57mm powerclaw-matta eller 38 cobra.

---
 

Attachments

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Usch, den som var så sjukt snygg i år (den svarta).
Grym snarare än snygg (2010:an) tycker jag i alla fall... Har en och kommer inte byta tills nästa år då det inte är någon skillnad annat än att man får med lite extra väskor :)

Får hoppas på att dom kommer med nåt alldeles speciellt 2012 istället :)
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Grym snarare än snygg (2010:an) tycker jag i alla fall... Har en och kommer inte byta tills nästa år då det inte är någon skillnad annat än att man får med lite extra väskor :)

Får hoppas på att dom kommer med nåt alldeles speciellt 2012 istället :)
Rykten säger då så i all fall.....men vem vet. :noidea:
 

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
tror att ac kan få svårt att sälja maskiner i vinter när polaris ligger betydligt mer rätt i pris med nya rmk pro och assault.
och vad gäller nyheter så har man ju trott att det ska komma ett nytt m-chassie redan 2009 men dom nöter på fortfarande.
hoppas också på nått nytt 2012 för det börjar vara bytesdags då, men tvivlar tyvärr. och utan nyheter och med den prissättning som är så
kommer iaf jag att lämna skeppet för en polaris efter att ha haft 7 stycken catter.
 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
tror att ac kan få svårt att sälja maskiner i vinter när polaris ligger betydligt mer rätt i pris med nya rmk pro och assault.
och vad gäller nyheter så har man ju trott att det ska komma ett nytt m-chassie redan 2009 men dom nöter på fortfarande.
hoppas också på nått nytt 2012 för det börjar vara bytesdags då, men tvivlar tyvärr. och utan nyheter och med den prissättning som är så
kommer iaf jag att lämna skeppet för en polaris efter att ha haft 7 stycken catter.
Så stor skillnad är det väl inte i pris heller. Assault går för 136.900 kr och M8 för 141.900 och 143.900 kr. Är Assaulten bättre så kommer ju saken i ett annat läge men det lät som du bara jämförde pris, då tycker inte jag det är mycket att bråka om. Man tar den maskinen man gillar bäst med så liten diff.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Så stor skillnad är det väl inte i pris heller. Assault går för 136.900 kr och M8 för 141.900 och 143.900 kr. Är Assaulten bättre så kommer ju saken i ett annat läge men det lät som du bara jämförde pris, då tycker inte jag det är mycket att bråka om. Man tar den maskinen man gillar bäst med så liten diff.
Den ena skotern är ny rakt igenom. Den andra har ett chassi med anor från -03 och en motor med anor från -08. Den gamla är 5 000 kr dyrare. Rent objektivt, vad verkar vettigast?

Jag är helt perplex över att brp inte förlorat massor av kunder med deras helgalna prissättning men det är en annan femma.
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Den ena skotern är ny rakt igenom. Den andra har ett chassi med anor från -03 och en motor med anor från -08. Den gamla är 5 000 kr dyrare. Rent objektivt, vad verkar vettigast?

Jag är helt perplex över att brp inte förlorat massor av kunder med deras helgalna prissättning men det är en annan femma.
* 163 hästar är ledande i 800-klassen, är det inte?
* CF8:an fick dom ner i 1.05l/mil på ledtestet bland crossovermaskiner (bäst i test). CF8:an vann faktiskt hela testet i en konkurrerande tidning.
* M8:an har oerhört goda lössnöegenskaper enligt väldigt många, så chassiet verkar fungera än idag..

Vad vill jag säga? Jo, "nytt" betyder inte alltid bättre. Återstår väl och se vad 2011's tester och åsikter visar :)
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Släpper inte arctic nytt chassie till 2012 så tror jag dom kommer få svårt att hävda sig på en marknad där nytt alltid är värst (sett ut de flesta köparnas ögon). När polaris har släppt sin pro- serie och brp även dom gått till freeride segmentet så måste arctic ge upp deras gamla chassie å släppa nått värre, baserat på sno pro??? vore sköönt. slipper man förlänga sin egen.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Vad vill jag säga? Jo, "nytt" betyder inte alltid bättre.
Där håller jag med dig.
Jag ville bara med ett praktiskt exempel visa hur marknaden kan uppfattas för konsumenten. Det du säger om m-serien är sant, men å andra sidan så har jag bara hört lovord om pro-rmk-chassit så om det är sant så har vi en seriös konkurrent men BILLIGARE.


*Varning för dilleri om priser och reklam samt lite annat*
Och det är lite av vad jag är fundersam om, hur kan en marknad helt styras av känslor snarare än rationellt ekonomiskt tänkande, dvs pang per krona?
Ski-doo hade aldrig haft den här tätpositionen om inte rev-chassit hade setts så mycket i alla filmer och haussats till att vara da shit. Lynx hade inte varit bästsäljaren i norden om inte de flesta vuxit upp med deras arbetsmaskiner och fått lära sig att "lynx, det e rejäla grejor de". Kombinerat med både rotax och Finlands grundmurade rykte om att vara lite sisu så byggdes varumärket upp.

Och nu sitter vi här, mot all rim och reson så är brp BÅDE bästsäljande och högst prissatt.

Skotrarna kostar flis samtidigt som konkurrenterna bjuder på både bättre chassin och högre tillförlitlighet.
Utöver det så har BRP samma syn på sina kunder som apple. Med andra ord; de hatar oss. Se bara på deras beslut att inte ta in tundra extreme i år. Jag vet personligen av 3 st som har varit skitförbannade i flera veckor och legat på och ringt in till ÅF och försökt ligga på att de ska ta in maskinerna.

Hur kan en marknad styras helt av känslor?
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Hur kan en marknad styras helt av känslor?
Folk tenderar nog att vara märkestrogna inom gruppen man verkar i, och tyvärr så mörkas de allra flesta problem för personer utanför denna grupp. Då blir ju i regel den skoter man har den bästa. Resultat? Gruppen växer och nya medlemmar börjar rekryteras :)

Vem känner inte igen saker i stil med detta?
* Nejdå den har iiiiinga problem, går som en klocka!
* Fan vad den går bra i lössnö... Sitter aldrig fast, medan i helgen, han med <sätt in annat skoternamn> bunkrade flera gånger.
* Drog mot en <sätt in valfritt skoternamn> och jag spöade honom.

Det är nog bara så vi funkar.. Det ser man ju även då det gäller bilmärken, grafikkort, datorer (mac/pc), etc. Vi som människor har ett behov att rättfärdiga våra val till, nästan, varje pris.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
hur stor prutmån är det på en arctic då?
listpriset är trots allt bara ett rek pris.

står det 150 på listan kanske man betalar 140 eller 110?vad vet jag.

polaris har jag förstått att det inte är så stor prutmån på gämfört mot brp.
vet dock inte hur det är med arctic.men med tanke på att dom är både svår att köpa nya och begagnade så antar jag att dom är jävligt svårprutade.

gällande 2009 och 2010 m -serie.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Det är nog bara så vi funkar.. Det ser man ju även då det gäller bilmärken, grafikkort, datorer (mac/pc), etc. Vi som människor har ett behov att rättfärdiga våra val till, nästan, varje pris.
Jo man har ju hört "nä fan det är inga problem med den här!" för att sen när de har bytt bort den så låter det "jao nog kanske den var bra MEN...". :p
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Arctic kommer nästan garanterat med nytt chassi 2012 då dom firar 50 års jubileum då och väntade med största sanorlighet tills dess med att släppa nytt/nya chassin för att kunna tima in det. Sen tror jag aldrig att ni kommer få se en lössnö maskin från dom som är baserad på ett sportchassi (vilket jag anser är en helt befängd tanke, vem fan vill ha en maskin för lössnö som är i grunden framtagen för att köra snocross och enduro lopp?) då dom sätter mkt stor vikt vid att deras maskiner ska vara utvecklade för ett endamål och därmed även vara bäst i de segmentet.
Däremot skulle jag inte bli förvånad om det skulle kunna komma en något förlängd SnoPro i ett begränsat antal med säg 141'' matta för att stilla möjligen kunna stilla behäret hos dom som vill ha en crossmaskin men spenderar största delen av tiden i lössnö (en konkurent till IQ600RR SE med andra ord). Men någon lössnö maskin baserad på detta chassi kommer vi aldrig få se.


jag är helt inne på arjeplogarns fundering, hur kan ski-doo som inte ens med nya chassit har spec mkt att säga till om mot m-serien lr förra chassit från polaris kunna hålla fantasipriser och ändå få sälja så mkt? brp handlaren här är stenhård och prutar inte en krona på sina maskiner.. Däremot kan du få något bättre pris på tillbehör vid köp av en helt ny skoter.

Jag tror och hoppas att arctic kommer att släppa ett nyaa chassi till 2012 och är övertygad om att det kommer återigen bli något som kommer att skaka om branchen. Det nya chassit lär även vara så gott som utan barnsjukdommar då dom har skitit upp det nåra år och lagt mer tid på att utveckla och förfina chassit.