ac wildcat 700/EFI 92

1 jan 2000
10
0
1
Gävle Sverige
Hej.
Jag ska köpa min första skoter och har hittat en Wildcat 700 efi 92. Är det ett bra köp? Jag har kollat runt massor efter olika skotrar och det är inte det lättaste att hitta en bra skoter för 15 20 tusen(iallafall när man inte kan så himla mycket). Den här skotern har gått ca 750 mil och några kammar på mattan är bortkörda (den är 2 år enligt säljaren) Förra ägaren hade kört motorn utan olja så den är "uppborrad" efter att den skar ihop. Ge mig råd snälla :) ska titta på den imorgon. Han vill ha 21000:-
Tack på förhand
/Björn
 

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
57
Täfteå, Umeå
Det är för mycket. En 93:a med AWS kan man betala 21 för om den är i bra skick.

Den du tänkt köpa ligger inte på mer ärn 15 -16 om det inte är mer rappel än du säger.
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Kolla glapp i motorns ramlager (försök ruska på primärvariatorn i höjdled).
Kolla att inte konsolen för lagret innanför sekundärvariatorn sitter lös, den är popnitad till chassiet och har nitarna en gång släppt är det nästan hopplöst att få den att sitta sen.
Kolla sprickor och fula svetslagningar i framvagnsdelar, speciellt rören som de gängade pinnarna på spindellederna är instuckna i brukar spricka i änden och glappa upp om muttern har varit lös.
När det gäller insprutning och tändsystem så kolla att inte lysdioden på insprutningsstyrdonet blinkar när motorn går. Kolla helst efter en provtur, innan du stänger av. Om den blinkar så är det en felkod som talar om att något inte är som det ska.
Var misstänksam om den är svårstartad eller misständer på låga varv, eller har lätt för att "slå igen stift", det kan bero på avbrott i någon spole på tändplattan.
 
1 jan 2000
10
0
1
Gävle Sverige
ok ska kika på det.. men vad säger du om priset? Han som svarade innan sa 15 16 tusen. Att mattan inte har alla kammar kvar, är det något jag bör tänka på eller är det ingen fara? Kanske någon här inne som har en till salu för runt 20 000.
Tack för svaren förresten :)
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
21kkr lät lite mycket om man jämför med vad dom brukar säljas för, men det tycker jag mest beror på att dom brukar säljas så billigt...
Det är ju grymt mycket skoter för pengarna om man jämför med att en gammal phazer bara är några tusenlappar billigare!

Att några kammar är borta spelar absolut ingen roll (det får man räkna med), bara mattan inte är sliten så att det finns sprickor som kan orsaka att den går av.

B.t.w. Lysdioden som (förhoppningsvis inte) blinkar felkoder ser du genom "plast gallret" som finns vid ditt vänstra knä när du sitter på skotern.
 

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
57
Täfteå, Umeå
http://www2.blocket.se/view/1843044.htm?l=0&c=1&city=0

http://www2.blocket.se/view/1985160.htm?l=0&c=1&city=0

http://www2.blocket.se/view/1843044.htm?l=0&c=1&city=0

http://www2.blocket.se/view/1793332.htm?l=0&c=1&city=0

....pruta..
Priserna på blocket är höga, vill man bli av med maskinen så måste man gå ned några tusen.




 
jag va å titta på en -92 vildkatt men den satt det förgasare på och oljetank som va mekanisk enligt ägaren... sen så ser man ju på diverse sidor på nätet att det sitter ett batteri till oljan men finns det när det är förgasare och isf var sitter det?
 

tomtrick

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
Glöm EFI 92:an! Köp en 92:a med AWS framvagn o förgasare...bättre på alla vis.Det finns en på blocket ute för 18000:- o en för 19000!
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
>jag va å titta på en -92
>vildkatt men den satt det
>förgasare på och oljetank
>som va mekanisk enligt
>ägaren... sen så ser man ju
>på diverse sidor på nätet
>att det sitter ett batteri
>till oljan men finns det när
>det är förgasare och isf var
>sitter det?

Mekanisk oljetank?, en oljetank är väl en behållare innehållande olja, varken mer eller mindre?
Han kanske menade oljepumpen? Den är i.a.f. mekanisk på alla skotrar...

EFI:n är jag helnöjd med i.a.f., startar hur lätt som hellst och ställer om sig efter omgivningen, det ska bli kul att se skillnaden mot kompisarnas förgasar-skotrar när man åker till fjälls senare i vinter!
AWS-chassit är ju säkert bättre men är det verkligen så stor skillnad som det låter på dom som skriver inlägg om det?
 
hur är det med prestanda på den äldre? en 92:a förgasarmodellen då?
efi? antar att det betyder elektrisk soppainsprutning... kom den efter 92 med förgasare eller?
vad menas med aws framvagn? den som jag tittade på hade iaf fox i fram o i boggien.... är det nåt annat man ska titta efter på förgasarmodellen?
 

tomtrick

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
Det finns en 92:a ombyggd till 93 på blocket, som du säkert kan pruta en hel del på.Skriv in wildcat på sökord på blocket , så hittar du annonsen.
 

tomtrick

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
Nu har du läge att få tag i en toppenfin Wildcat 700.Jag har själv ägt denna maskin och kan säga att den är i BRA skick.Den finns ute på detta annonstorg.

Skynda Fynda!!!!