Aktiv 600

B

Buktholmen

han har inte hunnit få hem den :D han har inte haft tid på sommarn å nu har vi ju börja skolan så .. :)
 

peax

Ny medlem
2 nov 2008
4
0
1
Norrköping
Hej,

har en Aktiv 600 med dålig matta. Nu har jag lyckats få tag på en riktigt bra så nu återstår bara bytet.
Är det nån som kan beskriva vad man bör tänka på? Har nån någon sprängskiss eller liknande som vägledning?
Tacksam för hjälp.
Jag hoppas och tror att det äntligen blir snö nere i Östergötland i år.
 

umeuffe

Medlem
15 nov 2009
15
0
1
Jag har börjat plocka isär en -75a som har slutat leverera gnista. Har plockat bort allt till svänghjulet (?) men nu är det stopp. Vet någon hur man får loss detta? Är det gängat eller pressat på? Har testat att vrida och dra, men man vet ju inte hur mycket man törs ta i. Drömmen hade naturligtvis varit om någon hade en verkstadshandbok eller liknande på fil... Hade jag förstått hur man lägger till bilder så hade ni fått se pärlan...
 

Thekeffo

Välkänd medlem
14 dec 2008
152
0
6
Inte för att detta är nån köp och sälj tråd men jag fick också en 600-440 som jag tänkte renovera upp och få lite känsla i, dock är huven trasig och kommer inte gå att få till då de även saknas stora bitar så jag skulle behöva en sån om de är nån som sitter och trycker på en..