Aktiv alaska sprängskiss?

tuffare

Medlem
13 dec 2007
16
0
1
Har letat efter en sprängskiss till min aktiv alaska -89 men hittar inte. Någon som vet var man kan få tag på en sådan? Även verkstadshandbok eller nått liknande med information. Svenska eller engelska kan jag.

Behöver för jag har köpt en krockad alaska.
Styrningen är av och de jag tror kallas spindeln är trasig och kan inte hitta en ny.

Sen om någon har koll på om det sitter samma delar på någon annan skoter som man kan leta efter dela på det sättet. Har för mig att jag läst att "Panther lång" ska va rätt lika men inte säker.

Sen startar inte skotern, inte ens nått uns till liv i den när jag drar (finns inge batteri).
Så tips på sätt att leta felet tas emot. Dock har jag provat det billigaste först dvs att byta stift. Det luktar bensin och provat att hälla bensin direkt i men hjälpte inte, provat kompen och den låg runt 8 så de kändes bra med.

Ps. Jag är ingen mekar kung så rätta mig gärna och använd lätta ord ;)
 

tuffare

Medlem
13 dec 2007
16
0
1
Jag har bytt tändstift och lagt ett stift i taget mot blocket och dragit i snöret och kan inte se någon gnista.
Dock var det mitt på dan och utomhus så det var svårt att se. Men vad jag kunde se så blev det inte någon gnista.
Därefter provade jag med bensin direkt i cylindrarna men inget liv. Har oxå provat startgas.
Då jag får utgå ifrån att det inte är någon gnista (tyvärr).

Så nu kan ju man tänkas behöva byta ut något, men vill gärna slippa provköra mig fram, eftersom de kan bli dyrt. Så därför jag kollar om någon har nå bra sätt att felsöka eller någon känner igen att detta kan hända om man krockar.