Aktiv Grizzly - 86 Dra sladd?

Qvarn

Välkänd medlem
7 sept 2010
168
0
6
Kluk
www.brutalcs.nu
Tjenare, jag har en aktiv grizzly från 86 som jag just nu kör lite ved med men jag skulle också vilja sladda lite leder. Men då är ju frågan, är grizzlyn bra till det? att den orkar är väll inget problem men jag är lite fundersam på fläktkylningen, kommer den kyla dåligt när man drar tungt under en längre tid?


Mvh Per Q
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Kör själv med en Grizzly Deluxe 87, drar både snowmover och combisladd.
Den går jätte bra att dra med, ända kruxet med maskinen är ju för tajta svängar. Vända på små ytor är ingen hit! Men den packar snön väldigt bra.
Har inte märkt av att min gått "för varm" än iaf, nån liten paus då och då skadar ju aldrig :)

Mvh Fredrik
 

Qvarn

Välkänd medlem
7 sept 2010
168
0
6
Kluk
www.brutalcs.nu
Tack för svaret Fredrik :) Jag kommer nog mest troligen dra en combisladd och då blir det ju perfekt att du kan styrka att den klarar jobbet :)
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Den klarar det. Men som sagt, grizzly är ju inte direkt nån skoter med vidare komfort..
Men tycker det är lite tjusningen, är (enligt mig) lite kult med dubbelbandare. :)
Lägg gärna upp någon bild på ekipaget i arbete. Får se om det blir nå sladdning i veckan för min del,
men då fyller jag på med bilder! :)
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Varit ute och sladdat lite i veckan, varit lite körigt med plus/minus grader om vart annat...
En bild på kvälls/natt sladdning, jobbar som bäst i skydd av mörkret (precis som Batman) ;)
En till härlig bild från idag, soligt och skönt med 2 grader varmt. Härligt att köra i dagsljus för en gångs skull. :)