Aktiv panter startar ej

NO_EXIT

Välkänd medlem
2 jul 2010
324
1
18
Östersund
Tjena alla skruvande medmänniskor.

Har lite bekymmer med 2a skotern, så som rubriken lyder så startar ej skotern.
Motorn är en 503a som brukar vara skottsäker.
till problemet är att den startar om man sätter handen för tilluften på förgasaren?
förslag?:notrust:
 

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Låter som den får för mycket luft hur ser insugsgummit ut har du provat ge fullgas och se om det händer nått startar den då så är insugetgummit problemet
 

NO_EXIT

Välkänd medlem
2 jul 2010
324
1
18
Östersund
ne inte insugsgummit de e ok, kan de va så jävligt som packboxar på veven så den får dålig vevhuskomp?
 

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
ne inte insugsgummit de e ok, kan de va så jävligt som packboxar på veven så den får dålig vevhuskomp?
det kan läcka vid motorväggen också hade det problemet på min första skoter men kolla kompen tror 7,5 är det lägsta 10 är vell det bästa men får inte variera så mycket
 

NO_EXIT

Välkänd medlem
2 jul 2010
324
1
18
Östersund
kompet e bra, nu bytt packboxar, oringar och packningar, monterat i motorn igen men samma sak, startar på startgas i 5 sekunder sen död, vet att man ej bör använda det. testa annan förgasare nästa steg.
 

NO_EXIT

Välkänd medlem
2 jul 2010
324
1
18
Östersund
De eju de som är det stora problemet om du följer från trådens start, pumpen pumpar, men ingen soppa in i motorn, fugg rengjord mm.
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Ibland kan dom vara svår och börja suga soppa ordentligt. Prova blås i tanken med kompressorn så det kommer fram ordentligt med soppa.
 

haugell

Aktiv medlem
2 jan 2006
50
0
1
Bollnäs / Oslo
Några år sedan hade jag ett liknande problem med en Aktiv Panther. Rev i princip ned halva skotern innan jag ville gå och gräva ner mig :)
Hål i soppaslangen...

Man tror alltid det värsta, kan vara enkla saker ibland.