Aktiv SC20, att justera spänningen på mattan...?

MattiasE

Medlem
28 dec 2005
12
0
1
Karlstad
Hej alla och God Fortsättning på 2011!
Jag har en Aktiv SC20 som kommer till heders när snön blir för djup för fyrhjulingen, dessemellan står den mest ivägen och skräpar. Som vanligt när man behöver den är det en jäkla massa att göra, som kunde blivit gjort under sommaren, men "glömdes" bort...:eek:hwell:
Nåväl, är det någon som vet hurpass spända mattorna ska vara på denna modellen? Och hur mäter man en korrekt spänning? Jag tycker de börjar likna hängmattor och tycker inte det känns helt optimalt.
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Jag kan kolla om det står något i instruktionsboken till min, själv har jag problem med att gummit i boogiehjulen har gått sönder... hittar inte någonstanns som dom går att beställa :( tips?
 

MattiasE

Medlem
28 dec 2005
12
0
1
Karlstad
Ja, kolla gärna instruktionsboken, det vore guld att veta att man får det rätt.

Jag köpte mina nya fina boggiehjul (nåja, det var väl 2 år sedan...) av Mickes Cykel och motor. Han hade inte en komplett uppsättning då, så jag fick två olika modeller. De var kompletta med fälg, som inte passade på SC20, så jag borrade ur nitarna och tog enbart gummidelen och satte på min skoter. Blev skitbra, men var en del pill.
Om det är till någon hjälp vet jag att det står artikelnummer på en del av mina nya hjul, de är också märkta med "Aktiv".

Kom också att tänka på att Duells hade drivhjul till SC20, de kanske har boggiehjul också? Kan vara värt att kolla.
 

MattiasE

Medlem
28 dec 2005
12
0
1
Karlstad
Lite sent omsider (har varit på semester) kommer här ett stort tack till dig Eliminator för hjälpen med bandspänningen!
Fick 40cm snö här i Torsdags-Fredags, så nu kommer det gamla öket väl till pass igen! :bigsmile: