All snö borta i framtiden ??

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Tror ni att all snö kommer att vara borta i framtiden lr är det bara en normal förändring som pågår?? Vissa säger att det är pga växthusefrekten och andra säger att samma sak har hänt förr och att snön kom tillbaka då..Vad tror ni ?? Själv tror jag att det är en normal förändring..
 
J

JagLuktarGott

Jadu jonas, man får väll hoppas att det är en normal förändring,
annars lär det inte vara långt kvar tills vi blir utan snö i bollnäs & Söderhamn.

:(
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
tror mycket mycket på växthus efekten, för klimatet blir bara varmare å varmare
Japp, det har ökat med hela 0,9 grader här i Sverige på 40 år;)

Visst, det blir varmare, och det händer ju saker i övriga världen också som vi blir påverkade av.

Dock kan det ju faktiskt bara vara förändringar som vi även fått "känna på" tidigare.
Att det är lite snö i år på många ställen har hemskt lite med det varmare klimtatet att göra, det har funnits snöfria vintrar långt tillbaka i tiden, nästa år kan vara raka motsatsen till detta år. Vi hinner ruttna många gånger om innan snön försvinner, det är vad jag tror, hoppas jag har rätt :)
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Japp, det har ökat med hela 0,9 grader här i Sverige på 40 år;)

Visst, det blir varmare, och det händer ju saker i övriga världen också som vi blir påverkade av.

Dock kan det ju faktiskt bara vara förändringar som vi även fått "känna på" tidigare.
Att det är lite snö i år på många ställen har hemskt lite med det varmare klimtatet att göra, det har funnits snöfria vintrar långt tillbaka i tiden, nästa år kan vara raka motsatsen till detta år. Vi hinner ruttna många gånger om innan snön försvinner, det är vad jag tror, hoppas jag har rätt :)

Jo, det är helt rätt! :)

Vi får hoppas att det kommer iår, bara att det är försenat! ;)
Eller att det kommer mycket nästa vinter istället, dock så vill jag ha snö denna också..
 
E

ejwbegysv

Vi hade över 50cm med snö på oktoberlovet 2006... det var mycket så tidigt...

Tyvärr så blev det sydliga vindar som gör det varmt för oss.. Verkara mest vara vindarna som styr den svenska vintern..
 

kx93

Välkänd medlem
12 nov 2006
262
0
16
härnösand
ja de har ju hänt förr att vi varit utan snö i januari. :/ jag tror inte vi kommer ha mycket snö om några år. :(
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Vi hade över 50cm med snö på oktoberlovet 2006... det var mycket så tidigt...

Tyvärr så blev det sydliga vindar som gör det varmt för oss.. Verkara mest vara vindarna som styr den svenska vintern..
Ja, vi fick runt 35 cm då.. Men sen försvann allt.. :(
 
Last edited:

Freddep

Välkänd medlem
25 nov 2006
100
0
16
Boden
Snö och skoter kommer bli "fjällutflykter" tror jag. Blir nog mindre och mindre för oss som inte bor där..?
 

FREEBäver

Aktiv medlem
13 mar 2006
80
0
6
Dalarna
de är väll den där stans sabla väderfenomenet EL NINJO som har ställt till de i år för oss. dom pratade om EL NINJO på vädret föt typ 2 veckor sedan.

Men jag själv tror att vi kommer att ha snö tills vi dör.