Allternativ till BCX 6/8?

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
tittar på bcx 6/8 e-tec inför säsongen. kollar priser på två maskiner nu 6 och 8 e-tec. Någon ofärgad som skulle kunna tipsa om andra märken med liknande crossover egenskaper som kanske är liknande eller överträffar dessa maskiner. Lite oro över att de ska äta rem och dra lite obekvämt mycket olja är man ju.

Ofärgade tips uppskattas! Vi byter in i tvåtakt från fyrtakt för att vi inte orkar med vikten på dem längre.
 

FreddeL

Välkänd medlem
1 jan 2000
386
0
16
Har en 2012 bcx 800 , kört 195 mil på samma rem ser bra ut än, var själv orolig men dom verkar fått till det mycket bra gällande rem förbrukning, i övrigt supernöjd med skotern inga prblem alls.
 

FreddeL

Välkänd medlem
1 jan 2000
386
0
16
oljeförbrukningen har varit drygt 3% som mest , kör du långkörning lite lungnare drar den mindre olja
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Jag har kört mycket 4 takt med turbo, både Polaris och Yamaha. Jag kör nu en bc 600. Det är ju inte närmelsevis samma kraft. Men de vette f-n om jag behöver det :confused: Jag måste säga att maskinen är fantastisk :) 1,5 liter mil under inkörning och olja har jag förbrukat halva tanken på 80 mil. Om jag skulle titta på en annan maskin skulle det bli Polaris rush eller X trim 2013 Men ändå inte för jag är så här långt nöjd. Medveten om att sin skoter sumerar man inte före man byter till nästa.
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
sen på svar, hehe.
Därför att jag vill ha drag, lite lägre kam för blir nog lite för mycket ledkörning. Familjen ska med och pulka ska dras. Kändes som en familjecrossover medans jag helt självklart köpt mig en freeride om det bara var mig själv jag skulle tänka på :p

Dom andra följer väl med längre från leden så småning om. Får ha tålamod och hoppas :D